پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تدوین پنج برنامه حمایتی برای حمایت از رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافری خبر داد.
شعارسال: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تدوین پنج برنامه حمایتی برای حمایت از رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافری خبر داد.
 
*** تدوین پنج برنامه حمایتی برای حمایت از رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافری
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، محمد تیموری با اعلام این خبر، اظهار داشت:
 
وی با اشاره به حضور ۶۰۰ هزار راننده دارای کارت هوشمند در بخش مسافری بین شهری در کشور افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، این رانندگان به خاطر کاهش مسافرت‌ها متضرر شدند و به همین دلیل سازمان راهداری با همکاری سایر بخش‌ها تلاش کرد با طراحی ۵ برنامه، بخشی از مشکلات این قشر را جبران کند.
 
وی افزود: در نخستین اقدام، با همکاری شبکه بانکی و با ابلاغ بانک مرکزی، وام‌های بخش حمل و نقل مسافری به مدت سه ماه معوق و مصوبه مربوط توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
 
معاون توسعه مدیریت سازمان راهداری افزود:

همچنین با الکترونیکی کردن خدمات مربوط به کارت هوشمند حمل و نقل و اسناد حمل، هزینه‌های این بخش به سمت صفر شدن رفت و از این جهت نیز کمک زیادی به رانندگان شد.
 
*** توسعه خدمات بیمه‌ای و بهره‌مندی رانندگان بیکارشده از بیمه بیکاری
 
وی توسعه خدمات بیمه‌ای و بهره‌مندی رانندگان بیکار شده از بیمه بیکاری با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی به رانندگان بخش مینی‌بوس‌های بین شهری و همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی و اقلام مبارزه با شیوع کرونا در پایانه‌ها و مراکز توزیع مسافر و بار را از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری برای حمایت از رانندگان بخش حمل و نقل مسافری دانست.
 
تیموری در خصوص مهمترین برنامه‌های سازمان راهداری در سال جاری گفت:
 
تأمین امنیت و ایمنی در سطح ۲۱۷ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی مهمترین اولویت کاری ما در سال ۹۹ است و به همین منظور، ۱۲ هزار راهدار و ۹ هزار دستگاه انواع تجهیزات راهداری آماده خدمت به مسافران به خصوص بعد از پایان شیوع کرونا خواهند بود.
 
وی تصریح کرد: همچنین امسال حداقل ۲ هزار دوربین ثبت تخلفات رانندگی به دوربین‌های نظارتی سازمان راهداری افزوده می‌شود تا ضریب ایمنی سطح جاده‌های کشور ارتقا یابد.
 
*** بهسازی راه‌های سیل‌زده در استان‌های سیل‌خیز
 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری، بهسازی راه‌های سیل‌زده در استان‌های سیل‌خیز بخصوص کرمان، سیستان و بلوچستان و همچنین لرستان از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری خواهد بود.
 
تیموری افزود: خوشبختانه پس از وقوع سیل، به فاصله کوتاهی راه‌های موقت در مناطق سیل زده ایجاد شد اما برای ایجاد زیرساختهای اساسی این مناطق برنامه ریزی شده است و در ماه‌های آینده زیرساخت‌های حمل و نقلی در این مناطق از جمله پل‌های مورد نیاز به صورت اساسی ایجاد خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان پیرامون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص بخش حمل و نقل بار که جزو برنامه‌های سالجاری سازمان راهداری است نیز، اظهار داشت:
 
تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و به خصوص بند ب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید برای نوسازی ناوگان کامیونی و مسافری کشور اقدام کنیم ضمن اینکه بخشی از تجهیزات و ماشین آلات راهداری نیز باید نوسازی شوند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری  صنایع   ،تاریخ انتشار:   19 فروردین    1399،کدخبر  :  166429، www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین