پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
اقتصاد چین که بر اثر شیوع ویروس کرونا طی ماه‌های اخیر به بدترین شکل دچار توقف و رکود شده بود حالا در‌نظر دارد دوباره با رونق تولید و صادرات در مقیاس بزرگ جهانی ظاهر شود.

شعار سال:حمل و نقل و صنایع دریایی چین با عبور از بحران ویروس کرونا برای جبران خسارت و به‌دست آوردن فرصت‌های جدید خیز برداشته است.

 اقتصاد چین که بر اثر شیوع ویروس کرونا طی ماه‌های اخیر به بدترین شکل دچار توقف و رکود شده بود حالا در‌نظر دارد دوباره با رونق تولید و صادرات در مقیاس بزرگ جهانی ظاهر شود.

"Ding Li" دبیرکل انجمن بنادر چین در این زمینه گفت: نگرانی گسترده‌ای در بین مسئولین بنادر و شرکت‌های حمل‌و‌نقلی بر اثر ویروس کرونا ایجاد شده بود که از این پس تصمیم داریم حتی در این شرایط که جهان درگیر کروناست به تمامی نیاز‌ها پا‌سخ دهیم.
اگرچه نرخ حمل‌و‌نقل به شدت کاهش یافته است، ولی ما درصدد هستیم با نرخ‌های فعلی به فعالیت خود ادامه دهیم تا زنجیرۀ تولید و صادرات به رشد خود ادامه دهد.

"Julian Evans-Pritchard" اقتصاددان ارشد جهانی که سالهاست در زمینۀ اقتصاد چین مطالعه می‌کند با اشاره به اینکه در دو ماه ابتدای سال ۲۰۲۰ صادرات چین به شدت کاهش یافته بود اینک تصمیم گرفته است در سه ماهه دوم صادرات خود را به منظور جبران ماه‌های از دست رفته ۴۰ درصد افزایش دهد.

وی گفت: اگرچه مقامات چینی نگران آن هستند که با شیوع ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان، صادرات به شکل دلخواه و مطلوب نیست، اما آنان تصمیم دارند دست از تلاش برنداشته و هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کنند.

در این راستا شورای ملی صادرات چین با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته درگیر لغو سفارش‌های زیادی بودیم، اما زنجیره‌های تأمین شرکت‌های تولید درصدد برآمد‌ه‌اند تا دوباره سفارش‌های لغو شده را احیا کنند.

یکی از صادر‌کنندگان محصولات کشاورزی مستقر در شانگ‌های گفت: هدف ما زنده نگه داشتن فعالیت‌هاست و امیدواریم که سفارشات اصلی پس از ماه جولای دوباره به حالت عادی خود باز‌گردد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا،تاریخ انتشار:18فروردین1399،کد خبر:86388،mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین