پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با توجه به توطئه‌های دشمن باید پدافند زیستی به چرخه تکمیلی پدافند کشور اضافه شود.
شعارسال: یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با توجه به توطئه‌های دشمن باید پدافند زیستی به چرخه تکمیلی پدافند کشور اضافه شود.
 
حمیدرضا ترقی با بیان اینکه بیماری کرونا یک تجربه جدید بود، اظهار کرد: این ویروس هم می‌تواند به صورت طبیعی به وجود آمده باشد و هم می‌تواند یک توطئه باشد و باید ریشه آن مشخص شود، اما باید این احتمال را داد که در آینده هم از سوی دشمن با چنین جنگ‌هایی مواجه شویم؛ بنابراین مقابله با کرونا یک رزمایش بسیار مهم برای مسئولان پدید آورد تا خود را برای چنین نبردهایی در آینده آماده‌تر کنند.
 
وی ادامه داد: از شرایط پیش آمده می‌توان درس‌های زیادی گرفت و رهبری هم تاکید کردند که این بیماری تجربه‌ای برای مردم و مسئولان است تا نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنند. معتقدم این بیماری فقط یک پدیده درمانی و بهداشتی نبود؛ زیرا حوزه‌های اجتماعی، روانی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را تحت تاثیر قرار داد.
 
ترقی خاطرنشان کرد: بنابراین پدافند کشور باید بررسی کند که چگونه در شرایط مشابه می‌تواند آسیب‌های اقتصادی را به حداقل برساند. مردم هم باید بررسی کنند چگونه می‌توانند با مدیریت سبک زندگی خود آثار این نوع بیماری‌ها را به حداقل برسانند، البته بررسی آثار بیماری کرونا به کار مطالعاتی و کارشناسی دقیق نیاز دارد.
 
این فعال سیاسی تاکید کرد: ما در شرایط بروز چنین بیماری‌هایی به یک فرماندهی قوی که تصمیم گیری قاطع بگیرد نیازمندیم تا تصمیمات سریع گرفته شده و با قاطعیت اجرا شود. نسبت به چنین بیماری‌هایی ما نباید نگاه خوش بینانه داشته باشیم؛ زیرا وجود نگاه بدبینانه و همراه با سوءظن موجب می‌شود اقدامات و روش‌های اجرایی هم تفاوت پیدا کند. اگر نگاه خوش بینانه داشته باشیم، مشکل را ساده می‌گیریم و یک آرایش ملایم و ضعیف اتخاذ می‌کنیم.
 
ترقی با بیان اینکه صداقت مسئولان با مردم در کنترل چنین بیماری‌هایی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: به هر میزانی که مسئولان با مردم ارتباط بیشتری برقرار کنند و خواسته‌ها و اقدامات لازم خود را برای مردم توجیه کنند، مشارکت و کمک مردم هم بیشتر می‌شود. عدم صداقت مسئولان یا دوگانگی و تناقض در موضع‌گیری‌ها انسجام لازم را کاهش داده و مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
وی ادامه داد: ما نیازمند به توسعه و گسترش بخش مبارزه با بحران در کشور بوده و پدافند زیستی باید به چرخه تکمیلی پدافند کشور اضافه شود. با توجه به توطئه‌های دشمن ما به پدافند زیستی هم نیازمندیم. ستاد مبارزه با بحران هم نباید محدود به سیل و زلزله باشد بلکه دامنه فعالیت آن فراتر برود تا تجربیات به دست آمده متمرکز شده و از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌ها و تجاربی که به دست آمده برای آینده استفاده شود.
 
وی در پایان گفت: ملت و مسئولان ما نشان دادند آماده جانفشانی برای کشور هستند و هر جبهه‌ای در مقابل ملت ما قرار گیرد متخصصان آن جبهه فداکارانه حماسه سازی می‌کنند. در مقابله با ویروس کرونا نقش نهادهای مردمی، گروه‌های جهادی و همچنین ارتش و سپاه به خوبی به چشم آمد.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایسنا   ،تاریخ انتشار: 22  فروردین    1399،کدخبر  : 99012011096 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
واقعا سال هاست از موضوعات امنیت مربوط به مسائل زیستی حرف زده میشه ولی هنوز پدافند نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین