پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
در حال حاضر فیفا، یوفا و AFC می‌خواهند تصمیمی به سود فوتبال بگیرند اما تا به حال تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند چون آن‌ها هم می‌خواهند بازی‌ها برگزار شود اما عجله نمی‌کنند اما اینجا ما راجع به ادامه لیگ کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم و برای فیفا نسخه می‌پیچیم.

شعار سال:یحیی گل‌محمدی  درباره مباحث مختلفی به صحبت پرداخت. او می‌گوید عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و برای فیفا و AFC هم نسخه می‌پیچند. در ادامه گفت‌وگوی یحیی گل‌محمدی را می‌خوانید:

 از روزهای تعطیلی لیگ و بی‌فوتبالی بگویید. در روزهای اول فکر می‌کردید کرونا تا این حد همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد؟

با توجه به اینکه این ویروس پس از انتشار در چین به سرعت در کل دنیا همه‌گیر شده بود، قابل پیش بینی بود که خیلی زود همه کشورها را در تحت تاثیر قرار دهد و شرایط کشورها را دگرگون کند. در همان ابتدا هم انتظار چنین شرایطی را داشتیم ولی واقعا شرایط سختی است. مخصوصا برای ما مربیان و بازیکنان که عادت کرده بودیم هر روز بیرون باشیم و تمرین کنیم. این روزها تجربه خیلی جدیدی است. ویروس کرونا، ویروس خطرناکی است، خطرناک‌تر از آنچه که ما می‌بینیم و می‌شنویم ولی چیزی که مشخص است، همه مردم باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند. در خانه ماندن بسیار مهم است تا این ویروس هر چه زودتر ریشه‌کن شود. امیدوارم با کمک کل جامعه و شرایطی که دولت برای امرار معاش مردم فراهم می‌کند، همه بتوانیم به زندگی عادی بازگردیم.

 در این شرایط چطور تمرینات بازیکنان و آمادگی بدنی آنها را کنترل می‌کنید؟

با توجه به اینکه امکانات محدودی داریم کنترل بازیکنان خیلی سخت است. بازیکنان ما برنامه مشخص تمرینی دارند اما باید بدانید واقعا سخت است که در این شرایط بازیکنان آماده بمانند.

 صحبت‌هایی وجود دارد که در صورت شروع مجدد لیگ، تیم‌ها سه هفته فرصت تمرین خواهند داشت. به نظر شما این زمان برای آمادگی مجدد و بازگشت به بازی‌ها کافی است؟

به نظر من سه هفته کافی است. این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است و موضوعی نیست که به دور از عدالت باشد. می‌شود در این سه هفته هم بازیکنان را تا حدودی آماده بازی‌ها کرد.

 در این مدت موضع‌گیری‌های متفاوتی از سوی باشگاه‌های مختلف درباره ادامه لیگ مطرح شده و بعضی معتقدند لیگ باید بدون تعیین قهرمان تمام شود. نظر شما چیست؟

این را بدانید هیچ چیز برای ما مهم‌تر از سلامتی تک‌تک افراد جامعه نیست. سیاست باشگاه هم همین است. در حال حاضر فیفا، یوفا و AFC می‌خواهند تصمیمی به سود فوتبال بگیرند اما تا به حال تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند چون آن‌ها هم می‌خواهند بازی‌ها برگزار شود اما عجله نمی‌کنند اما اینجا ما راجع به ادامه لیگ کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم و برای فیفا نسخه می‌پیچیم. واقعا چرا اینقدر عجله دارند که لیگ را تعطیل کنند؟ به نظر من تنها کاری که می‌توانیم بکنیم صبر است و اینکه دعا کنیم از این شرایط درآییم. باید دید بالاخره تکلیف این ویروس چطور می‌شود و فکر می‌کنم در نهایت تصمیم خوبی برای فوتبال گرفته شود. در ایران من هم از همه جامعه ورزش و خصوصا جامعه فوتبال می‌خواهم در این شرایطی که دائما در خانه هستیم و روزهای خاصی را سپری می‌کنیم و بعضی وقت‌ها حوصله‌مان هم سر می‌رود و ممکن است حرف‌هایی بزنیم که از عقلانیت به دور باشد، یک مقدار بیشتر فکر کنیم و صبورتر باشیم. احترام‌ها را نگه داریم. بالاخره این روزها تمام می‌شود و باز هم چشممان به چشم هم می‌افتد. طوری نباشد که وقتی دوباره همدیگر را می‌بینیم رویمان نشود به هم نگاه کنیم.  اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسئولان بگویند که مسابقات برگزار می‌شود ما تابع هستیم و اگر هم تصمیم بگیرند که لیگ تعطیل شود، باز هم ما تابعیم و مشکلی با این موضوع نداریم. اگر صحبت جام و تعیین قهرمان باشد هم فکر می‌کنم فیفا دستورالعمل‌هایی داده بود برای اینکه قهرمان را تعیین کند. در هر چهار مورد تیم ما شایسته قهرمانی بود. البته باز هم می‌گویم که بحث ما جام گرفتن نیست. برای ما مهم این است که در دل هواداران قهرمان باشیم چون آنها همه دارایی ما هستند و مهم‌ترین چیز برای ما همین است که آنها ما را قهرمان بدانند. دنبال این نیستیم که یک جام فلزی را بالای سرمان ببریم. باز هم می‌گویم که جان مردم آنقدر عزیز و مهم است که به این مسائل فکر نمی‌کنیم. هواداران همه چیز ما هستند، اگر آنها از ما راضی باشند برای ما از ۱۰ تا جام و قهرمانی هم ارزشمندتر است.

 اخیرا تصاویری از تمرینات چند بازیکن پرسپولیس در ورزشگاه کاظمی منتشر شد که حاشیه‌هایی به وجود آورد.

قبل از عید بود که بازیکنان یکی دو بار تمرین کردند و یک بار خود من هم بودم و با آنها تمرین کردم. این عکس هم متعلق به همان روزهاست ولی افرادی که دوست ندارند در تیم ما آرامش باشد و می‌خواهند جو را علیه ما کنند، این تصویر را دائما منتشر می‌کنند. جالب است که فقط همین یک عکس هم هست و همان را پشت سر هم پخش می‌کنند و کاملا مشخص است که این کارها خط دهی شده ولی ما به این مسائل زیاد اهمیت نمی‌دهیم. بازیکنان ما در قرنطینه هستند و در این مدت خیلی هم کمک کرده‌اند به اینکه همه مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند و به نوعی مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام داده‌اند. در واقع نه تنها تیم ما بلکه بازیکنان و کادر فنی همه تیم‌ها در این شرایط کمک کرده‌اند که روزهای سخت درگیری با ویروس کرونا زودتر تمام شود که به نظر من جای تقدیر دارد.

 در ایام تعطیلات عید جلسه‌ای با هیات مدیره باشگاه داشتید. در این جلسه قولی برای حل مشکلات داده شد؟

مشکلات باشگاه در حال حاضر خیلی زیاد است و با توجه به شکایاتی که از باشگاه شده و بدهی‌های مختلفی که وجود دارد کار مدیریت باشگاه سخت است. ممکن است در آینده‌ای نزدیک اتفاقاتی بیفتد که خوشایند باشگاه نباشد. در این جلسه هم برای حل این مشکلات، برنامه ریزی در صورت آغاز مجدد لیگ برتر و سایر شرایط تیم صحبت کردیم و از همه مهم‌تر درباره همدلی و اتحاد حرف زدیم. راجع به این حرف زدیم که در کنار هم باشیم و در اتحاد کامل بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. چیزی که در این شرایط بیش از همه به تیم ما کمک می‌کند، همدلی و اتحاد و یک‌دست بودن است که باید بین همه مجموعه باشگاه از جمله بازیکنان، مربیان، مدیران و هواداران اتفاق بیفتد تا بتوانیم مشکلات را یکی یکی رفع کنیم.

 پاس نشدن چک باشگاه پرسپولیس به شهرخودرو برای انتقال شما هم حاشیه‌ساز شده است. 

این هم یکی از مشکلاتی بود که در مورد آن در هیات مدیره بحث شد. در هر صورت باشگاه شهر خودرو هم حق دارد که به دنبال پرداختی‌های باشگاه ما به خودش باشد. طبیعی است که این پرداخت باید انجام شود. آقای رسول پناه و اعضای هیات مدیره در تلاش هستند تا این بحث را هم مثل سایر مشکلات باشگاه برطرف کنند.

 در این تعطیلات، وقتتان را چگونه گذراندید؟

ما هم مثل سایر مردم در این روزها بیشتر کنار خانواده هستیم و سعی می‌کنیم آنها را به خط کنیم و بهشان تمرینات خانگی بدهیم (با خنده). در این مدت یک مقدار آشپزی‌ام هم خوب شده و بیشتر کمک حال همسر هستم و از طرف دیگر سعی می‌کنم با خواندن کتاب و دیدن فیلم وقتم را بگذرانم.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ 24 فروردین 1399، کدخبر:99012413701، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
یک عده از حسادت زیاد به پرسپولیس دارن هر استدلال چرت و پرتی رو مطرح میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین