پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۷۰۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نسخه ios و web شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) از فردا در دسترس است، گفت: امکان استفاده از یک تلفن همراه برای چند دانش‌آموز وجود دارد.

شعار سال: مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سؤالات مطرح شده از سوی فرهنگیان و دانش‌آموزان، اظهار کرد: نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی، ما را بر آن داشته تا در کمترین زمان به حل و فصل مشکلات و رفع موانع احتمالی این شبکه آموزشی بپردازیم.

امکان استفاده از یک تلفن همراه برای چند دانش آموز وجود دارد

وی ادامه داد: امکان استفاده چند دانش‌آموز از یک تلفن همراه وجود دارد؛ هرچند ممکن است این کار باعث شلوغی شود. هرچند در محیط پیام‌رسان شاد چند نفر می‌توانند استفاده کنند اما بزودی نسخه چند کاربر( account) این برنامه ایجاد می‌شود. همچنین افراد که اینترنت icdL دارند از برنامه تحت وب می‌توانند بهره‌مند شوند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، شبکه آموزشی دانش‌آموز( شاد ) را پیام‌رسانی بومی ایرانی و دارای محیطی ایزوله عنوان کرد و گفت: در هیچ پیام‌رسانی به اندازه «شاد» قابلیت ایجاد گروه و کانال وجود ندارد و این ظرفیتی بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: از ظرفیت‌های خوب این پیام‌رسان، امکان نصب بر دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف و وجود نسخه ویندوزی آن است که می‌شود بدون تلفن همراه و از طریق سایت با فضای وسیع از آن بهره‌مند شد

شرفی، امکان دسترسی مدیران در همه سطوح به شبکه شاد را از دیگر ویژگی‌های این پیام‌رسان بومی اعلام و عنوان کرد: مشکل عدم ورود با برخی کدهای ملی رفع شده و این امکان برای همه دانش‌آموزان و  فرهنگیان وجود دارد تا به آسانی وارد این شبکه شوند.

 وی خاطرنشان کرد: نحوه تشکیل کلاس‌های چند پایه، مدارس غیرمستقل و همچنین نحوه دسترسی معلمانی که در مدارس مختلف کلاس دارند از جمله سؤالاتی است که مطرح شده بود لذا این دو مشکل نیز رفع شده است و کاربران در این زمینه موردی نخواهند داشت.

دانش آموزان بدون حضور معلم نیز ساماندهی می‌شوند

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از امکان اضافه کردن دانش‌آموزان به کلاس‌ها توسط مدیران و معلمان بدون احراز هویت، خبر داد: در ادامه هویت آنها در سناد کنترل می‌شود همچنین دانش‌آموزانی که پیام‌رسان شاد را نصب کرده‌اند بدون حضور معلم و مدیر در کلاس‌ها ساماندهی می‌شوند اما فعالیت آنها در کلاس منوط به حضور معلم است.

در زمان استفاده از پیام‌رسان شاد فیلترشکن vpn باید خاموش باشد

وی زمان باز و بسته بودن کلاس‌ها در تمامی دوره‌های تحصیلی را بر عهده معلمان دانست و افزود: معلم از طریق منوی تنظیمات، زمان شروع و پایان کلاس‌ها را تعیین می‌کند، برخی از مشکلات مربوط سامانه سناد است که برطرف می‌شود و مشکل برخی خانواده‌ها نیز مربوط به قدیمی بودن نرم افزار و یا فیلترشکن (vpn) که موجب عدم احراز هویت می‌شود لذا با خاموش کردن آن مشکلشان رفع می‌شود و سپس برای استعلام دانش آموز، معلم و مدیر اقدام کرد.

شرفی ادامه داد: دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در دسترسی به این شبکه مشکلی ندارند و می‌توانند با ارائه کد اتباع وارد شوند و در کلاس‌ها شرکت کنند.

نسخه  ios و web شبکه آموزشی دانش‌آموز از فردا در دسترس خواهد بود

وی از در دسترس بودن نسخه  ios و web شبکه دانش آموزی شاد از فردا خبر داد و اظهار کرد: سری دوم پرسش‌ها و پاسخ‌های پر تکرار (FAQ) در حال آماده سازی است بنابراین کاربران می‌توانند سوالات خود را از طریق واحد فناوری ادارات ارسال کنند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در برنامه ios این برنامه در محیطی شبیه‌سازی شده قرار دارد و با استفاده از ابزاری که تحت  web قرار دارد افراد می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

شرفی تصریح کرد: مدیران مدارس می‌توانند معاونان خود را با تعریف سطح دسترسی به عنوان ادمین در تنظیمات اضافه کنند.

تا کنون بیش از 80 درصد مدیران مدارس ابتدایی به این شبکه پیوستند

وی افزود: تاکنون حدود 270 هزار کلاس در شبکه آموزشی شاد تشکیل شده است همچنین حدود 78 هزار مدیر مدرسه یعنی بیش از 80 درصد مدیران مدارس ابتدایی به این شبکه متصل شده‌اند و بیش از سه میلیون نفر از دانش‌آموزان ابتدایی به این شبکه وارد شده‌اند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شورای سیاستگذاری شبکه شاد در خصوص جاهایی که اینترنت وجود ندارد و یا دسترسی به آن مشکل است تصمیمات لازمه را اتخاذ خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تعداد یکصد نفر از ساعت 9 صبح تا 16 آماده پاسخگویی به سؤالات کاربران در زمینه فناوری و پشتیبانی هستند لذا افراد می‌توانند از طریق شماره تماس 43081 ارتباط برقرار کنند و سؤالات خود را مطرح کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 26 فروردین 99، کد مطلب: 899221: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
خوب تلفن مشترک که باز شرایط فاصله گذاری اجتماعی رو نقض میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین