پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
یک وکیل دادگستری با ابراز نگرانی از وضعیت بازداشتی‌ها گفت: بازداشتی‌ها چون محکومیت قطعی ندارند، مشمول عفو، آزادی مشروط و مرخصی نیستند و نمی‌توانند از این امتیازات بهره‌مند شوند.

شعار سال:سعید دهقان گفت: نگرانی ما در شرایط خاص شیوع بیماری واگیردار کرونا که دنیا را متوقف کرده، سلامت زندانیان، زندانبانان، مددکاران، دادیاران، کارکنان زندان، کارکنان شعب دادگاهها و حتی قضات است.
وی ادامه داد: همه این افراد حق زندگی دارند و وقتی راه حلی با عنوان «آزادی موقت» وجود دارد، دلیلی ندارد که به نوعی این افراد در وضعیت پرریسک قرار گیرند.
دهقان اضافه کرد: البته در این روزها با تشکیل هیات های قضایی اقدامات خوبی از سوی قوه قضائیه در حال انجام است اما امیدواریم که به قدر کافی عمل شود و در حد شرط لازم باقی نماند.

فریبا عادلخواه ۱۱ ماه بازداشت است
وکیل فریبا عادلخواه اظهار داشت: موکلم حدود ١١ ماه است که در بازداشت به سر می برد و با همکاری گروهی از وکلای دادگستری از همه ظرفیت های قانونی، مدنی، اجتماعی و فراقضایی برای تضمین آزادی و دادرسی منصفانه استفاده کردیم و در نتیجه موفق شدیم خانم عادلخواه را از  اتهام جاسوسی و تشویق اذهان عمومی تبرئه کنیم.
وی ادامه داد: روز یکشنبه دادگاه رسیدگی به دو اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
دهقان اضافه کرد: با توجه به اینکه اجتماع و تبانی را یک فرد به تنهایی نمی تواند انجام دهد و باید با فرد دیگری اقدام به تبانی کند و در این پرونده مارشال آزاد شد و اکنون در فرانسه است، امیدواریم این اتهام هم منتفی شود.
این وکیل دادگستری با بیان اینکه آخرین جلسه دادگاه محاکمه موکلم برگزار شده، اظهار داشت: اتهام تبلیغ علیه نظام در مورد پژوهشگری که آن هم پژوهش های دینی و ملی کار می کند معنادار نیست و پژوهشگران معمولا علیه نظام کار نمی کنند و تحقیق می کنند و تحقیقات هم ارزشمند است و هر کشوری هم از نتایج پژوهش ها استفاده می کند.

علیرضا علی نژاد اوایل تیرماه محاکمه می شود
دهقان درباره پرونده علیرضا علی نژاد گفت: موکلم تاکنون حدود هشت ماه است که در بازداشت به سر می برد و دومین جلسه دادگاه علی نژاد اوایل تیرماه در شعبه ٢٨ بدوی دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه برگزار می شود.
وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به اصل شخصی بودن مجازات که از اصول مهم حقوق جزا و جرم شناسی است، موکلم به عنوان یک نویسنده، ویراستار و به عنوان پدر دو کودک از مسیر سوءتفاهم عبور کنند.

جلسه دادگاه سحر تبر به دلیل ابتلا به کرونا برگزار نشد
دهقان درباره پرونده فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» گفت: روز گذشته (دوشنبه) قرار بود جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موکلم در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب برگزار شود اما با توجه به اینکه وی به کرونا مبتلا شده است و در قرنطینه زندان به سر می برد، طبق مقررات سازمان زندانها، به دادگاه اعزام نشد.
وی ادامه داد: این فرد هشت ماه است که در بازداشت موقت است و طی لایحه ای که به شعبه ٢٨ تقدیم شد، موکلم از قاضی درخواست کرد و گفت که «حالا که مبتلا بودنم به کرونا اثبات شده و معلوم است که دروغ نمی گویم قاضی دادگاه اجازه دهد تا دوران بیماری را کنار خانواده و در منزل باشم و بعد از بهبود به زندان بازگردم».

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا ، تاریخ 2 اردیبهشت 1399، کدخیر:83758772،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
مدیریت زندارن ها در این شرایط خیلی سخت شده نمیشه زندانی رو آزاد کرد نه داخل زندان جای موندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین