پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
درحالیکه فرماندهی هوافضای آمریکا تلاش می‌کند اقدام ایران برای ارسال ماهواره نظامی به فضا را کم‌اهمیت جلوه دهد، واشنگتن هفته گذشته این اقدام را قدمی مهم در تلاش ایران برای رسیدن به فضا ارزیابی کرده بود و آن را تهدیدی برای منافع آمریکا، اسراییل و دیگر متحدانش در منطقه خاورمیانه دانسته بود.

شعار سال :وزارت دفاع آمریکا تلاش کرد ماهواره نظامی ایران را کوچک و کم‌اهمیت جلوه دهد.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هفته گذشته یک ماهواره نظامی به نام نور را به فضا پرتاب کرد که با موفقیت در مدار قرار گرفت. حالا فرمانده نیروی هوافضای آمریکا گفته «ما فکر نمی‌کنیم ماهواره نظامی جدید ایران یک تهدید امنیتی باشد». ژنرال جی ریموند در حساب شخصی خود در توییتر گفت: ماهواره نور کمتر از ۱/۳ کیلوگرم وزن دارد و از نوع ماهواره‌های ۳U Cubesat است که با دوربین بسیار ضعیف خود که به اندازه کیفیت وب‌کم است قادر به گرفتن تصاویر باکیفیت نیست و از این روی تهدیدی امنیتی و اطلاعاتی محسوب نمی‌شود.

درحالیکه فرماندهی هوافضای آمریکا تلاش می‌کند اقدام ایران برای ارسال ماهواره نظامی به فضا را کم‌اهمیت جلوه دهد، واشنگتن هفته گذشته این اقدام را قدمی مهم در تلاش ایران برای رسیدن به فضا ارزیابی کرده بود و آن را تهدیدی برای منافع آمریکا، اسراییل و دیگر متحدانش در منطقه خاورمیانه دانسته بود. وزیر خارجه آمریکا نیز این اقدام ایران را نقض قطعنامه سال ۲۰۱۵ شورای امنیت دانسته بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا،تاریخ انتشار:8اردیبهشت1399،کد خبر:932358،fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین