پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
بخش مرغداری با روشهای کشاورزی بومی و خدمات درمانی ناکارآمد مراقبت از حیوانات سازماندهی نشده است. بهبود زیرساخت های اساسی ، خدمات مشاوره ای کارآمد همراه با تحقیق و توسعه پیشرفته می تواند به ارتقاء بخش طیور تجاری در این مناطق کمک کند.

شعار سال :گوشت طیور و تخم مرغ منابع ارزان قیمت پروتئین هستند ، به ویژه در گروههای مختلف اقتصادی در کشورهای در حال توسعه. در آفریقا و همچنین آسیای جنوبی نزدیک به ۸۵٪ مزارع مرغداری متعلق به تولیدکنندگان در مقیاس کوچک است که به عنوان مشاغل خانوادگی در مناطق روستایی اداره می شوند . بخش مرغداری با روشهای کشاورزی بومی و خدمات درمانی ناکارآمد مراقبت از حیوانات سازماندهی نشده است. بهبود زیرساخت های اساسی ، خدمات مشاوره ای کارآمد همراه با تحقیق و توسعه پیشرفته می تواند به ارتقاء بخش طیور تجاری در این مناطق کمک کند.

در راه اندازی سکوی Connect to Grow در سمپوزیوم SEED در نایروبی ، آنیشا سینگ ، عضو تیم از شرکت KEGG Farms فرصت تبدیل مرغ های حیاط خلوت سنتی با عملکرد کم ، را به یک قالب سازمانی با تأثیرپذیرتر در سطح متوسط تقسیم کرد.

 مسئولین بخش صنعت طیور در هندوستان طی چهار دهه از انتقال مرغهای حیاط خلوت به فعالیتهای تجاری عملیات بسیار سازمان یافته ای انجام داده اند . تولید تخم مرغ و مرغ گوشتی در کشور با نرخ ۱۰.۸٪ در سال در حال افزایش است. در هند متوسط تولید سالانه گوشت مرغ در حدود ۲ میلیون تن و تخم مرغ ۳.۵ میلیون تن است. هم دولت و هم شرکتهای خصوصی در بخش طیور هند به نوآوری مشغول هستند و این امکان را برای کشورهای آسیای جنوبی و آفریقا ایجاد مشارکت و همکاری برای تبادل یادگیری ، فناوری ها ، روش ها و بازارها فراهم می آورد. كشورهاي ما از نظر اقليم و شرايط اجتماعي و اقتصادي شباهت هاي چشمگيري دارند و مرغ را به عنوان منبع معيشت كوچك ، تغذيه پروتئين با هزينه كم و يك مزيت زيست محيطي در مي آورند.

 مرغداری های روستایی کشور هند در حدود ۴۰٪ از کل تولید تخم مرغ نقش دارند. این حمایت را دولت از طریق تعاونی های دولتی اجرا می کند و تا حد زیادی به پرورش نژادهای بومی مانند آسل و کاداکنات بستگی دارد. طیور روستایی ضمن تقویت اقتصاد کشاورزی در کشور ، وضعیت معیشت و امنیت غذایی برای جمعیت محلی روستایی فراهم می کند.

 شرکت های تجاری و مشاغل خصوصی در هند همچنین در زمینه تحقیق و توسعه سهام والدین (نژادهای بومی و بین المللی) ، نژادهای گوشتی و لایه های تخم مرغ فعال بوده اند. وكچرها Venkateshwara ، Suguna Foods و Skylark Hatcheries. نژادهای طیور بین المللی را متناسب با شرایط محیطی هند توسعه داده اند. تعدادی از هیبریدهای پرنده از جمله هایلین برای رشد سریع ، بازده خوراک و سود بالاتر پرورش می یابند. Kegg Farms پرنده ای از گونه های هیبریدی و پرمحصور به نام Kurolier ایجاد کرده است.

رشد سریع صنعت نشان داده است که ارزش غذایی خوراک طیور و همچنین رژیم غذایی تأثیر مستقیمی بر کیفیت گوشت مرغ و تخم مرغهای تولید شده دارد. Innovative Soch یک خوراک با نام I-Protein ایجاد کرده است که به عنوان منبع عالی پروتئین در لایه ها ، گوشت های گوشتی ، اردک ، بلدرچین و رژیم های بوقلمون عمل می کند. فناوری اطلاعات زیستی و امنیت زیستی از دیگر مناطق در حال توسعه در طیور هستند. Solchem Innovative Solutions و Vetline بنگاههای خصوصی هستند که تلاش می کنند سلامت حیوانات را با محصولات غذایی تضمین کنند.

 مزارع پرندگان یا جوجه های مرغی نیاز به مدیریتی مؤثر و کارآمد دارند. تجهیزات مزرعه کیشور و صنایع Dhumal شرکتهای پیشرو هستند که سیستم های تغذیه خودکار ، سیستم های آبیاری ، کنترل آب و هوا ، کفپوش و سیستم های تولیدی را برای اطمینان از کشاورزی مرغداری که برای بازارهای هند طراحی شده اند ، توسعه داده اند.

 نوآوری های ایجاد شده توسط دستگاه های خورشیدی Lifeway در جوجه های سنتی روز ، زنجیره تأمین را در بین کشاورزان روستایی تقویت کرده است. ثبت اختراع شده "جوجه کشی خورشیدی مرغ" منحصراً برای ارائه فرصتهای خود اشتغالی برای زنان بیکار روستایی هند ساخته شده است. واحد نیمه اتوماتیک ۴۰ تخم مرغ / ۸۰ بلدرچین / ۱۴ تخم غاز را در هر چرخه جوجه کشی دوره ۱۸_۲۲ روزه قرار می دهد. بدین ترتیب به عنوان یک جایگزین موفق برای معیشت روستایی اثبات شده است. یارانه های دولت و کمک های مالی نیز برای خرید وسایل به کشاورزان اهدا می شود.

مهدیه ضیائیان _ دکترای علوم اقتصاد

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین