پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
در هـر ورزشـی باید انتظار آسیب‌ها، جراحت‌ها و خطرات احتمالی آن را داشـتـه بـــاشید، به خصوص در ورزش‌های گـروهی. هـر ورزشـی کـه طـبـق آمــار در هر 1000 ساعت بیـش از 5 آسـیـب داشته باشد، جزو ورزش‌های پرخطر با درصـد آسیـب بـالا به شـمار مـی‌رود.

شعار سال: آسیب‌های ورزشی صدماتی است که در زمان بازی یا ورزش اتفاق می‌افتد که برخی از آن‌ها ناشی از حوادث می‌باشند و برخی دیگر می‌تواند نتیجه شیوه‌های آموزش غلط و ضعیف باشد. برخی از افراد به علت گرم نکردن صحیح، استفاده از تجهیزات نامناسب و یا عدم کشش به اندازه کافی قبل از بازی یا ورزش دچار آسیب دیدگی می‌شوند.

در هـر ورزشـی باید انتظار آسیب‌ها، جراحت‌ها و خطرات احتمالی آن را داشـتـه بـــاشید، به خصوص در ورزش‌های گـروهی. هـر ورزشـی کـه طـبـق آمــار در هر ۱۰۰۰ ساعت بیـش از ۵ آسـیـب داشته باشد، جزو ورزش‌های پرخطر با درصـد آسیـب بـالا به شـمار مـی‌رود.

راگــبی با ۳۰ صـدمه در ۱۰۰۰ ساعت بالاترین حد است، در حالی که بسکتبال و اسکواش هم با آمار ۱۴ صدمه در ۱۰۰۰ ساعت بازی‌های پرخطر به حـساب می‌آیند. همچنین رشته‌های دو و ایروبیک هم با ۱۱ صدمه، جزو این گروه هستند.

*صدمات ورزشی شایع عبارتند از:

رگ به رگ شدن و کشیدگی

آسیب دیدگی زانو

تورم عضلات

آسیب‌های تاندون آشیل

درد در امتداد استخوان ساق پا

شکستگی

دررفتگی

*طبقه بندی براساس علت بروز آسیب دیدگی

آسیب مستقیم: این گونه از آسیب دیدگی‌ها در اثر اعمال یک ضربه و یا نیروی خارجی ایجاد می‌شود. در این حالت، آسیب دیدگی از طریق برخورد با فرد دیگر مانند تکل زدن حریف مقابل در فوتبال یا برخورد توپ با ورزشکار به وجود می‌آیند. میزان شدت این آسیب دیدگی‌ها از یک در رفتگی جزئی تا شکستگی استخوان متغیر می‌باشد.

آسیب غیر مستقیم: این گونه از آسیب دیدگی‌ها معمولا در یک فاصله معین از محل برخورد ایجاد می‌شود مانند افتادن بروی یک دست که منجر به در رفتگی شانه می‌شود. علاوه براین، چنین آسیب دیدگی‌هایی ممکن است در اثر یک برخورد فیزیکی ایجاد نشود، بلکه از طریق یک نیروی داخلی به وجود بیایند. مانند انجام حرکات کششی بیش از حد تحمل عضلات و تاندون‌ها یا انجام ناصحیح تکنیک‌های ورزشی. این گونه از آسیب دیدگی‌ها معمولا در ورزشکاران تازه کار رایج می‌باشد.

آسیب ناشی از استفاده بیش از حد: این گونه از آسیب دیدگی‌ها زمانی رخ می‌دهد، که یک نیروی اضافی و یا یک نیروی ارتعاشی برای مدتی روی استخوان‌ها یا سایر بافت‌های بدن اعمال شود. عموما در این حالت ورزشکار سعی می‌کند بیش از حد تمرینات خود را انجام دهد یا به طور ناگهانی شدت تمرینات خود را افزایش دهد. در مراحل اولیه این آسیب دیدگی درد ناچیز و یا اصلا دردی ندارد، که به همین دلیل ممکن است که ورزشکار از روی بی‌اطلاعی فشار بیشتری روی ناحیه آسیب دیده وارد نماید که این مسئله باعث می‌شود که ناحیه آسیب دیده فرصت کافی برای خوب شدن پیدا نکند. نهایتا، ناحیه آسیب دیده متورم شده و درد آن نیز افزایش میابد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 11  اردیبهشت    99، کد خبر:    995490، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین