پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
حجت‌الاسلام فاطمی‌کیا تاکید کرد: همانگونه که ماه فروردین ابتدای سال جدید طبیعت است ماه رمضان هم به تعبیر برخی عرفا و اهل سیر و سلوک ابتدای سال معنوی سالک الی‌الله محسوب می‌شود. دعاهای این ماه نگاه جمعی دارد.

شعارسال:حجت‌الاسلام فاطمی‌کیا تاکید کرد: همانگونه که ماه فروردین ابتدای سال جدید طبیعت است ماه رمضان هم به تعبیر برخی عرفا و اهل سیر و سلوک ابتدای سال معنوی سالک الی‌الله محسوب می‌شود. دعاهای این ماه نگاه جمعی دارد.
 
 حجت الاسلام و المسلمین «محمد علی فاطمی کیا»، مدرس حوزه و دانشگاه با برنامه «صبح و گفتگو» درباره تغییر سبک زندگی ماه مبارک رمضان گفتگوی تلفنی کرد.
 
حجت الاسلام فاطمی کیا با اشاره به آیه 183 سوره مبارکه بقره، بیان کرد: یکی از اهداف روزه داری در این ماه مبارک رمضان کسب تقوا است و تقوا هم به معنای تغییر سبک زندگی و اصلاح مسیر زندگی و کوچ کردن از رذایل اخلاقی به فضایل اخلاقی است.
 
وی ادامه داد: این نوع از سبک زندگی به معنای بازگشت انسان به فضایل فراموش شده، ارتباط مستمر و پرثمر با پروردگار عالم و ولی خدا و اصلاح نوع ارتباط خود با دیگر مخلوقات پروردگار است.
 
فاطمی کیا تاکید کرد: همانگونه که ماه فروردین ابتدای سال جدید طبیعت است ماه رمضان هم به تعبیر برخی عرفا و اهل سیر و سلوک ابتدای سال معنوی سالک الی الله محسوب می شود، انسان در این ماه مبارک ارتباطش را با خدا از طریق تلاوت آیات کریمه و تمرکز بر عمل به قرآن کریم بیشتر می کند.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: گرچه مساجد و اماکن مذهبی و حرم های شریف به دلیل بروز ویروس کرونا بسته شدند اما هر یک از ما می‌توانیم در منزل و از بستر تلویزیون فضایی شبیه به مسجد و حسینیه را ایجاد و با خدا راز و نیاز کنیم.
 
وی ابراز کرد: دعاهای سفارش شده در ماه مبارک رمضان حاوی نوعی از سبک زندگی و نگاه جمعی داشتن به حاجات خواسته‌ها است مانند دعای امام زمان (علیه السلام) که با این عبارت «اللهم الرزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه» آغاز می شود.
 
حجت الاسلام فاطمی کیا در پایان خاطرنشان کرد: خوب است که این دعای امام زمان (ع)، دعای «اللهم ادخل علی قبور السرور» و خطبه «همام» امیرالمومنین (ع) را که ما را به سبک زندگی مومنانه دعوت می کنند با ترجمه بخوانیم و با تأمل در آنها به مراتب عالی تقوا دست یابیم.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  شبستان  ،تاریخ انتشار:   17 اردیبهشت   1399،کدخبر:925599   ،www.shabestan.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
ماه رمضان امسال با وجود کرونا و بسته بودن مساجد انگار یه حال عجیبی داره .کاش با این دعاها خداوند شر این بلا رو از جهان کم کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین