پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
سید امین قاسمی گفت: در پی زلزله 5 و یک دهم ریشتری ظهر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت که در استان لرستان رخ داد برخی از ابنیه تاریخی لرستان دچار خسارت شدند.

شعار سال:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در این خصوص گفت: در پی زلزله 5 و یک دهم ریشتری ظهر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت که در استان لرستان رخ داد برخی از ابنیه تاریخی لرستان دچار خسارت شدند.

قاسمی افزود: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه نسبتاً شدید در لرستان بررسی های لازم برای تعیین خسارت به ابنیه تاریخی لرستان صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  لرستان در خصوص خسارت به قلعه فلک الافلاک خرم آباد در پی وقوع این زمین لرزه تصریح کرد: متاسفانه بر اثر این زلزله برخی از ترک های موجود در دیواره این بنای ارزشمند که از قبل وجود داشت عمق بیشتری پیدا کرده است.

او با بیان اینکه ۲ کنگره از برج های قلعه نیز در جای خود در پی وقوع این زمین لرزه تخریب شده است ،خاطرنشان کرد: پس از برآورد خسارت و تامین اعتبار، مرمت این بنای ارزشمند در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرد.

قاسمی همچنین در خصوص خسارت به خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد بر اثر این زمین لرزه  ،گفت: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنا تاریخی فرهنگی نیز متاسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: در شهر بروجرد نیز برخی از خانه های تاریخی دچار خسارت جزیی شده اند که باید هرچه سریع تر نسبت به مرمت آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

لازم به ذکر است این زمین لرزه خوشبختانه خسارتی به پل های تاریخی لرستان وارد نکرده است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبر گزاری برنا، تاریخ 18 اردیبهشت 1399، کد خبر:998844،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین