پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
در چنین روزی مختار ثقفی به درجه شهادت نائل شد. مصعب بعد از به شهادت رساندن مختار، دستور داد همسر او را دستگیر کنند. بعد از دستگیری از او خواستند تا از مختار برائت جوید، اما عمره که زنی مؤمنه بود از این کار سر باز زد و سرانجام به دستور مصعب گردن او را زدند.

شعار سال: در سال ۶۷ ه در چنین روزى مختار بن ابى عبیده ثقفى به شهادت رسید و مزار او کنار مرقد حضرت مسلم (ع) در انتها مسجد کوفه است. مصعب بعد از به شهادت رساندن مختار، دستور داد همسر او را دستگیر کنند. او زنى مؤمنه به نام عمره دختر نعمان بن بشیر انصارى بود. مصعب گفت: برائت بجوى از شوهرت. او گفت: چگونه برائت بجویم از کسى که روز‌ها روزه و شب‌ها به نماز مشغول بود و خون خود را براى خدا و پیامبر (ص) نثار کرد و خونخواهى فرزند پیامبر (ص) نمود؟ مصعب در حالتى که شمشیرش را از غلاف بیرون کشیده بود، گفت: پس تو را به شوهرت ملحق می‌کنم. همسر مختار جواب داد: پس از این مرگ بهشت است و به خدا قسم هیچ چیزى را بر محبتم به على بن ابى طالب (ع) ترجیح نمی‌دهم.
در گرماى هوا در صحرایى بین حیره و کوفه دست و پاى او را بستند و بعد گردن او را زدند و سر از بدنش جدا کردند. این زن مؤمنه اولین زن شهیدى است که در محبت امیرالمؤمنین (ع) با شکنجه کشته شد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت کرب و بلا ، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: ۱۴۵۲ ، www.karbobala.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین