پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
این محله فقیرنشین که مانند وصله ناجوری در میان ساختمان‌های بلندمرتبه و شیک چند ارگان دولتی از جمله شرکت نفت قرار گرفته بود، چندروز پیش طعمه حریق شد تا زندگی نیم‌بند اهالی ساکن آنجا در چشم‌برهم‌زدنی به تلی از خاکستر تبدیل شود. این سومین آتش‌سوزی بود که در هفته گذشته در منطقه آزاد چابهار اتفاق افتاد.اکنون با این وضعیت، کرونا برای این مردم تهدیدی جدی‌تر از قبل خواهد بود.

شعار سال:«جنگولک» از توابع شهرستان چابهار است. پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه حدود ساعت ۱۳:۲۰ ‌آتش‌سوزی در محدوده کپرهای ساخته شده در اسکله صیادی هفت ‌تیر چابهار رخ داد که موجب سوختن ادوات صید، سوخت قایق‌ها و ماهور صیادی شد و خسارت زیادی به صیادان وارد کرد.

این محله فقیرنشین که مانند وصله ناجوری در میان ساختمان‌های بلندمرتبه و شیک چند ارگان دولتی از جمله شرکت نفت قرار گرفته بود، چندروز پیش طعمه حریق شد تا زندگی نیم‌بند اهالی ساکن آنجا در چشم‌برهم‌زدنی به تلی از خاکستر تبدیل شود. این سومین آتش‌سوزی بود که در هفته گذشته در منطقه آزاد چابهار اتفاق افتاد.

چندی پیش آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بازدید سرزده از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به معضلات حاشیه‌نشینی موجود در استان، اظهار داشت: گفت: گسترش حاشیه‌نشینی در این استان حاصل کم کاری گذشتگان است و باید همه دستگاه‌ها و نهادها با همراهی مردم معضل حاشیه‌نشینی را رفع کنند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید با همراهی مردم نه تنها به حل معضل حاشیه‌نشینی بپردازند بلکه از به وجود آمدن منطقه حاشیه‌نشین جدید در این خطه پهناور جلوگیری کنند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: چنانچه در گذشته اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان انجام می‌شد امروز این معضل دامنگیر شهرهای استان نبود در واقع این معضل حاصل کم کاری گذشتگان است.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در شهرها ناشی از وجود مشکلات در روستاهاست، تاکید کرد: باید به روستاها بیش از پیش توجه شود و با تشکیل مراکز تجمع یا تجمیع روستاها به مردم خدمات بیشتر و بهتری ارائه کرد تا از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها، جلوگیری شود.

آیت الله محامی با تاکید بر اینکه کار در حوزه حاشیه‌نشینی تنها مختص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیست و همه در این زمینه نقش دارند، تصریح کرد: اگر در حوزه حاشیه نشینی برنامه ریزی و تدبیر لازم صورت نپذیرد، دوباره شاهد افزایش حاشیه نشینی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سود اصلی در حاشیه‌نشینی را زمین خواران و سودجویان می‌برند، گفت: فعالیت‌های انجام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال‌های اخیر، حاکی از فعالیت‌های بسیجی وار و جهادی است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مسکن از نیازهای ضروری انسان است که باید در جامعه اسلامی پاسخ خوبی داده شود، در حال حاضر دچار مشکلاتی در این بخش هستیم که باید با تلاش مضاعف این معضل مرتفع شود.

البته همانطور که پیش از این نیز اشاره شد حاشیه نشینی یک معضل قدیمی در استان سیستان و بلوچستان است که تنها مختص بندر چابهار هم نیست و اگر بارها مناطق حاشیه نشین این شهرها خراب شوند و از نو ساخته شوند بازهم این مشکل پابرجاست.

جنگلوک وصله ناجور در میان ساختمان های شیک ویلانشینان

فاصله ویلاهای میلیاردی منطقه آزاد چابهار با آلونک‌نشینان و کپرنشینان جنگلوک ۱۵ دقیقه هم نیست اما این کجا و آن کجا!!


‏آب این ویلاها هیچ‌وقت قطع نمیشه هیچوقت مشکل افت ولتاژ برق ندارن اما مردم جنگلوک نه آب دارن و نه برق نه تنها جنگلوک بلکه کل حاشیه‌نشینان چابهار مشکل آب و برق دارند./برگرفته از توئیتر نوید برهان‌زهی

به راستی که مسئولین یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان ندادند.


جنگولک را دریابیم...

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:20اردیبهشت1399،کد خبر:4920339،www.mehrnews.com

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین