پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
در بلوچستان مردم هیچ چیز ندارند و به هیچ چیز دسترسی ندارند. اوج تخریب اقتصادی و اجتماعی به سبب اجرای نسخه‌های بانک جهانی و مکتب شیکاگو (و نحله داخلی نئولیبرال رفسنجانیسم) را در بلوچستان می‌توان دید. گروهی اندک از سر رانت و رابطه در یک اقتصاد رانتی-رفاقتی-غارتی کاخ نشین شده و مردم بلوچ (و همچنین بیش از نیمی از مردم ایران) از هر فرصتی برای توسعه و حتی حداقل زندگی محروم شده اند.

شعار سال:مسافت جاده ای تهران تا چابهار حدود ۱۸۰۰ کیلومتر و از چابهار تا پسابندر (آخرین نقطه  جنوب شرقی ایران) حدود ۹۰ کیلومتر است.

هر چه از مرکز (تهران و استانهای مرکزی ثروتمند مانند اصفهان و یزد) فاصله می گیریم، فقر و نابرابری افزایش پیدا می کند و در آخرین نقطه ایران به اوج خود می رسد.

اوج فقر و اختلاف طبقاتی در چابهار (و سایر نقاط بلوچستان) غیرقابل باور است. صدها هزار نفر کپرنشین و چند صد نفر کاخ نشین.

منطقه آزاد چابهار که گویا قرار بود محور توسعه باشد به منطقه لوکس نشین تبدیل شده است.

در بلوچستان مردم هیچ چیز ندارند و به هیچ چیز دسترسی ندارند. اوج تخریب اقتصادی و اجتماعی به سبب اجرای نسخه های بانک جهانی و مکتب شیکاگو (و نحله داخلی نئولیبرال رفسنجانیسم) را در بلوچستان می توان دید. گروهی اندک از سر رانت و رابطه در یک اقتصاد رانتی-رفاقتی-غارتی کاخ نشین شده و مردم بلوچ (و همچنین بیش از نیمی از مردم ایران) از هر فرصتی برای توسعه و حتی حداقل زندگی محروم شده اند.

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی احسان سلطانی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
چقد دلم مسافرت میخواد واقعا که برم مثل سالهای پیش با فرهنگ و رسوم ایران عزیزم اشنا بشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین