پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۹۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
دادگاه رسیدگی به اتهامات شهردار اسبق تهران، مدیر اسبق حراست شهرداری منطقه ۲ و شهردار وقت منطقه ۲ تهران در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی کارکنان دولت با شکایت الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، به ریاست قاضی علی قنبرنیا برگزار شد. بنابر کیفرخواست مطرح شده در این جلسه و براساس شکایت شاکی، این سه نفر به مشارکت در افترا و گزارش خلاف واقع، متهم هستند.

شعار سال:دادگاه رسیدگی به اتهامات شهردار اسبق تهران، مدیر اسبق حراست شهرداری منطقه ۲ و شهردار وقت منطقه ۲ تهران در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی کارکنان دولت با شکایت الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، به ریاست قاضی علی قنبرنیا برگزار شد. بنابر کیفرخواست مطرح شده در این جلسه و براساس شکایت شاکی، این سه نفر به مشارکت در افترا و گزارش خلاف واقع، متهم هستند.

علیرضا ببری، داماد محمدعلی نجفی در این خصوص گفت: دادگاه شکایت الیاس قالیباف از آقای نجفی ختم رسیدگی شد و منتظر رای دادگاه در رابطه با این پرونده هستیم. در این جلسه وکیل قالیباف، شهردار منطقه 2، وکیل آقای نجفی و محمد علی نجفی حضور داشتند.

او افزود: در این جلسه دفاعیاتی مطرح شد و موضوع شکایت الیاس قالیباف تهمت و افترا در خصوص پرونده باغ برره بوده است. در زمان شهرداری محمد علی نجفی گزارشی از سوی حراست منطقه 2 شهرداری تهران تهیه شد که موسسه شمس الشموس احتمالا مرتکب تخلف شده است. در این پرونده مستنداتی دال بر این تخلف وجود دارد.

ببری با تشریح روند رسیدگی به احتمال تخلف مجموعه شمس الشموس در مورد باغ برره اظهار کرد: شهردار منطقه 2 پس از بررسی گزارش واصله در خصوص باغ برره آن را به شهردار وقت تهران تحویل داده و  نجفی این پرونده را مورد بررسی قرار می دهد. او در بررسی های خود اعمال نفوذ و سواستفاده را محتمل دانسته و علت گزارش شده این است که موسسه شمس الشموس یک موسسه فرهنگی و آموزشی است و باغ برره نیز متعلق به بنیاد مستضعفان است و اگر ساخت و سازی در این زمینه مطرح باشد، بنیاد مستضعفان باید در رابطه با آن با شهرداری مکاتبه کند.

داماد شهردار اسبق تهران با تشریح تخلفات پرونده معروف به باغ برره اذعان کرد: در این زمینه لزومی نداشته است که یک قرارداد سه جانبه منعقد شود زیرا طرف مقابل بنیاد مستضعفان،  شهرداری تهران بوده است. در زمینه تسویه حساب نیز چک ها پاس نشده بود و شهرداری نیز آن ها را وصول نکرده است. در نهایت نیز هر سه چک عودت داده شده و بوسیله هولوگرام تسویه انجام شده است. این هولوگرام ها نیز از یک پیمانکار بزرگ شهرداری دریافت شده است.

ببری تصریح کرد: این نشانه ها و برخی موارد دیگر آقای نجفی را مجاب کرد که این مطلب باید به مراجع ذیصلاح گزارش شود و او نیز طبق وظیفه این گزارش را با قید احتمال و بدون نام بردن از شخصی خاص برای دادستانی ارسال کرد.

او افزود: در این گزارش صرفا اسم موسسه قید شده و از هیچ شخص حقیقی نام برده نشده است. این گزارشات صرفا محدود به شمس الشموس نیست و در دادگاه  عنوان شد که 12 پرونده مشابه دیگر وجود دارد که آن ها نیز گزارش و برای دادستان ارسال شده است.

داماد شهردار اسبق تهران اظهار کرد: گزارش نجفی هنوز هم به نتیجه نرسیده است و در مرحله کارشناسی قرار دارد اما این افراد به صورت متقابل شکایتی تنظیم کرده اند که جلسه دادگاه آن دیروز برگزار شد در حالی که هنوز نتیجه گزارش نجفی نیامده و پرونده قبلی تعیین تکلیف نشده است.

ببری در پایان در رابطه با حقوقی بودن گزارش نجفی تاکید کرد: آنچه که نجفی به دادستانی تحویل داده است شکایت از موسسه شمس الشموس بوده و اصلا فرد حقیقی در آن مطرح نیست.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ 22 اردیبهشت 1399،کدخبر:1000557،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
چقدر همه چیز قاطی شده باهم.این از اون شکایت می کنه اون از این شکایت می کنه.انگار تنازع بقاست برای ثروت و مقام .تخریب تخریب ...خب اگر قضیه واقعا تخلف باشه که گزارش اون نباید شاکی داشته باشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین