پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
" پلیمری "وسدهای خاکی پنج نوجوان و جوان را به کام مرگ کشاند.

شعار سال: به رغم این که استان کرمان در کویر مرکزی ایران قرار گرفته است، اما هر ساله تعداد قابل توجهی از ساکنان این استان کویری در استخر‌ها و حوضچه‌های موتورپمپ‌های کشاورزی"پلیمری" موسوم به ژئو ممبران، سد‌های خاکی وکانال‌های آب جان خود را از دست می‌دهند. از ژئوممبران برای عایق‌بندی استخر‌های خاکی و مخازن ذخیره آب استفاده می‌شود.
در میان این حوادث، بیشتر کسانی که جان خود را در استخر‌های کشاورزی بدون حفاظ از دست می‌دهند، کودکان، نوجوانان و جوانان هستند که به علت آشنا نبودن با فنون شنا از یک سو و از سویی دیگراین استخر‌ها که برای آبیاری باغ‌های پسته و سیستم قطره‌ای ایجاد شده به علت لغزندگی دیواره استخر که از پلیمر ساخته شده خروج از آن‌ها بسیار سخت است.
براساس این گزارش بین ساعت ۱۶ و ۱۷ عصر سه شنبه در دو منطقه از "سیرجان" و بخش
" راین" سه نوجوان ۱۰ و ۱۳ ساله و دو جوان در تله‌های مخوف استخر‌های کشاورزی" پلیمری" وسد‌های خاکی گرفتار و غرق شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش پنج ساعته نیرو‌های امدادی هلال احمر برای پیدا کردن اجساد پنج غرق شده در شهر‌های سیرجان و راین خبر داد.
فلاح گفت: در پی تماس مردم مبنی براین که سه نفر در استخری در روستای ایزدآباد غرق شدند، بلافاصله نیرو‌های امدادی هلال احمر به همراه عوامل اورژانس سیرجان به محل حادثه اعزام شدند و پس از سه ساعت تلاش اجساد غرق شده قربانیان را که سه نوجوان ۱۰ و۱۳ ساله بودند از استخر خارج کردند.
وی همچنین به حادثه غرق شدن دونفر در سد روستای گشیگان در شهر راین در ساعت ۱۷ سه شنبه اشاره و خاطرنشان کرد: در این حادثه نیز تیم کوهستان راین بلافاصله در محل حضور یافتند و پس ازدو ساعت تلاش، اجساد دو زن ۳۰ و ۳۱ ساله غرق شده را از سد خارج کردند و تحویل پزشکی قانونی و عوامل انتظامی دادند.
شایان ذکراست شش گردشگر نیز که پیشتر برای تفریح به روستای گشیگان رفته بودند دو نفر از آنان هنگام شنا در سد این روستا به علت نداشتن مهارت کافی در شنا و همچنین عمق زیاد آب و جریان شدید رودخانه و سر ریز سد در آب غرق شدند ابتدای هفته جاری هم یک کودک زرندی براثر غفلت والدینش در حوضچه بدون حفاظ آب کشاورزی غرق شد و جان باخت.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار 26 اردیبهشت    99، کد خبر:    697074، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین