پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
یکی از ترفند‌های ایرانسل برای طولانی‌تر شدن مدت قرارداد با سرخابی‌ها این است که هرگاه مدیران این دو باشگاه برای حل مشکلات مالی دست خود را جلوی ایرانسل دراز می‌کردند، قبل از واریز پول به حساب باشگاه قرارداد تمدید به باشگاه ارسال می‌شد.
شعار سال: پرسپولیس تا همین چند ماه پیش از طریق عضویت هوادارانش در سامانه‌های اپراتور‌های تلفن همراه سود خوبی به‌دست می‌آورد، اما مشکلاتی که در زمینه همکاری با یکی از اپراتور‌های تلفن همراه به‌وجود آمد، موجب شد که بسیاری از اعضای سامانه پرسپولیس عضویت خود را لغو کنند. اولین موضوعی که باعث شد هواداران پرسپولیس از عضویت در سامانه ۳۰۳۰ ناامید شده و عضویت خود را لغو کنند به تبعیض‌هایی مربوط می‌شد که هواداران سرخ احساس کردند میان تیم محبوب آن‌ها و استقلال از سوی ایرانسل قائل می‌شود.

این موضوع در زمان نقل‌وانتقالات تابستانی به اوج خود رسید و زمانی که تیم رقیب با وجود اینکه همیشه درآمدش ۵ تا ۱۰ میلیارد کمتر از سرخ‌ها بود، مشغول جذب بازیکنان موردنظر خود بود، پرسپولیسی‌ها یکی‌یکی ستاره‌های لیگ را درحال پریدن می‌دیدند و دلیلش هم نداشتن پول بود. همین موضوع باعث شد که در فضای مجازی هواداران پرسپولیس به دلیل این تبعیض و با طرح این موضوع که پول‌های پرسپولیس به جیب استقلال ریخته می‌شود، اقدام به لغو عضویت خود کنند.

البته در این بین اقدامات وزیر ارتباطات هم در جای خودش به ریزش اعضای سامانه ۳۰۳۰ کمک کرد. او اپراتور‌ها را ملزم کرد که روزانه برای اعضای این سامانه پیامکی ارسال کنند و آن‌ها را از عضویت در سامانه‌هایی که هزینه‌دار هستند باخبر کرده و طریقه لغو آن را یادآوری کنند. همین موضوع باعث شد که بسیاری از نفرات عضو در سامانه ۳۰۳۰ ریزش کرده و البته سکوت و بی‌برنامگی مدیران پرسپولیس هم در سقوط این سامانه بی‌تاثیر نبود.

از یک‌ونیم میلیون عضو تا کمتر از ۲۰۰ هزار نفر
در روز‌های خوب پرسپولیس در سامانه ۳۰۳۰ هواداران عضو حدود یک تا یک‌ونیم میلیون نفر بودند که سرخ‌ها به‌واسطه همین اعضا نیازی به درآمدزایی از طرق دیگر نداشتند و حتی با اینکه درج لوگوی ایرانسل روی پیراهن در قرارداد طرفین وجود ندارد، اما باشگاه به‌واسطه پول خوبی که از طریق این اپراتور تلفن همراه به‌دست می‌آورد، حاضر شده بود که از لوگوی ایرانسل روی پیراهن خود استفاده کند.

امروز، اما اگر سری به این سامانه بزنیم متوجه این خواهیم شد که اعضای آن به زیر ۲۰۰ هزار نفر رسیده و حتی برخی منابع، اعضای وفادار را ۱۰۰ هزار عضو اعلام می‌کنند که نمی‌تواند مبلغ قابل‌توجهی را به باشگاه برساند.

برخی در این ریزش، ایرج عرب را مقصر اصلی معرفی می‌کنند که در زمان مدیریتش این سامانه را به حال خودش رها کرده بود و هیچ اقدامی برای جذب هواداران و نگه داشتن اعضا نمی‌کرد و زمانی که انصاری‌فرد مدیریت پرسپولیس را به دست گرفت تلاش کرد تا دوباره بتواند درآمد‌های این سامانه را بالا برده و خیالش را از بابت مشکلات مالی راحت کند، اما عمر کوتاه مدیریتی او و همچنین بی‌اعتمادی هواداران به این سامانه مانع از عملیاتی شدن این اتفاق شد. انصاری‌فرد حتی تلاش کرد تا در اپراتور‌های رایتل و همراه اول هم سامانه ۳۰۳۰ را فعال کند و این اتفاق هم رخ داد، اما برای او عایدی چندانی نداشت!

شب عید هم سر پرسپولیس بدون کلاه ماند!
با اینکه عضو سابق هیات‌مدیره استقلال دست به افشاگری زد و در رسانه‌ها مدعی شد که ایرانسل در اسفندماه ۸ میلیارد پول به حساب آبی‌ها واریز کرده است، اما پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» نشان می‌دهد که سرخ‌ها در این دریافتی شب عید هم سرشان بدون کلاه مانده و پولی را دریافت نکرده‌اند.

سرخ‌ها در سال ۹۸ مجموعا موفق شده بودند که ۳۰ میلیارد تومان از ایرانسل دریافت کنند که این مبلغ به این شکل پرداخت شده که ۱۷ میلیارد در زمان مدیریت عرب به حساب باشگاه واریز شده بود که این پول به‌صورت پیش پرداخت دریافت شده بود و درواقع زمانی این پول گرفته شد که پرسپولیسی‌ها هیچ طلبی از سامانه نداشتند و درواقع ایرج عرب این پول را پیش‌خور کرده بود. در زمان حضور انصاری‌فرد هم ابتدا سه‌میلیارد و سپس در ادامه دو مرتبه مبالغ ۵ میلیاردی به سرخ‌ها تزریق شد که آخرین واریزی ایرانسل در دی ماه انجام شد.

قراردادی که تا ۱۴۰۱ ادامه دارد
یکی از ترفند‌های ایرانسل برای طولانی‌تر شدن مدت قرارداد با سرخابی‌ها این است که هرگاه مدیران این دو باشگاه از همه‌جا ناامید می‌شدند و برای حل مشکلات مالی دست خود را جلوی ایرانسل دراز می‌کردند، قبل از واریز پول به حساب باشگاه قرارداد تمدید به باشگاه ارسال می‌شد و مدیرانی که برای حل مشکل مالی خود مجبور بودند به هر دری بزنند، چاره‌ای جز این نداشتند که با تمدید زمان قرارداد موافقت کنند. حالا شنیده می‌شود که سرخ‌ها تا سال ۱۴۰۱ با این سامانه قرارداد همکاری دارند و می‌توانند از این پتانسیل برای بالا بردن درآمد‌های سالانه خود حساب کنند.

ورود آتیه داده‌پرداز به ماجرا
شرکت آتیه داده‌پرداز که بعد از فسخ قراردادش از سوی پرسپولیس بار دیگر و با بند‌های جدید به عنوان کارگزار برند پرسپولیس معرفی شده، طبق قراردادی که جدیدا به امضا رسانده امتیاز‌های بیشتری از سرخ‌ها گرفته و البته تضمین پرداخت مبالغی را به باشگاه داده است، حالا مدعی شده که پول درآمد از سامانه ۳۰۳۰ باید به حساب این شرکت واریز شود. البته ایرانسلی‌ها با این درخواست آتیه داده‌پرداز مخالفت و اعلام کرده‌اند که تنها حاضرند این پول را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کنند و کشمکش در این زمینه همچنان ادامه دارد. ایرانسلی‌ها معتقدند که این درآمد مربوط به زمان حال نیست و مربوط به قبل از زمان عقد قرارداد جدید کارگزار با باشگاه پرسپولیس است و به همین جهت این پول باید مستقیما به جیب پرسپولیس برود.

یلوه: این هفته با ایرانسل جلسه داریم، اسفندماه پول نگرفتیم
اینکه تکلیف درآمد پرسپولیس از طریق اعضای فعالش در این مدت از دی ماه ۹۸ تا به امروز چه می‌شود و چطور آبی‌ها دریافتی داشته‌اند، اما پرسپولیسی‌ها هنوز پولی دریافت نکرده‌اند سوالاتی بود که از معاون مالی باشگاه پرسپولیس پرسیدیم. یلوه در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «ما در ۳ ماهه پایانی سال ۹۸ و همچنین این مدتی که از سال ۹۹ می‌گذرد پولی از ایرانسل دریافت نکرده‌ایم و اینکه استقلالی‌ها توانسته‌اند در اسفندماه پول بگیرند، موضوعی است که من از ریز آن بی‌خبرم و نمی‌دانم که آن‌ها در گذشته چقدر دریافتی داشته‌اند و شاید آن‌ها از ایرانسل طلبکار بوده‌اند.»

او ادامه داد: «ما از ایرانسل طلبکار هستیم و در هفته جاری قرار است جلسه‌ای بین آقایان رسول‌پناه و عباسی برگزار شود و برای ادامه همکاری و پرداختی‌های مالی با یکدیگر پای میز مذاکره بنشینند. البته ایرانسل به‌تازگی جدول درآمد‌های ما و همچنین پرداختی‌هایش را برای ما ارسال کرده که درحال بررسی آن و تشخیص درآمدمان از این سامانه هستیم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1399، کد خبر: 41155، www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین