پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از وجود ۱۸ هزار و ۹۴ مدرسه مروج سلامت در کشور و اجرای نظام مراقبت رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان خبر داد.

شعار سال: دکتر محمداسماعیل مطلق با اعلام این خبر در نشست کشوری کارشناسان مسئول سلامت نوجوانان و مدارس که در ستاد وزرات بهداشت در حال برگزاری است، گفت: از حدود ۹۳ هزارمدرسه در کشور ۱۸ هزار و ۹۴ مدرسه مروج سلامت هستند که باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش تعداد این مدارس افزایش یابد.

وی افزود: در مدارس مروج سلامت باید گام‌های موثری برای داشتن دانش‌آموزان پرتحرک، سالم و با انگیزه و دارای رفتارهای خوب برداریم. دانش آموزان باید خودمراقبتی از خود، همکلاسی‌ها و خانواده خود را اجرا کنند.

مطلق گفت: برنامه مدارس مروج سلامت هشت جزء دارد که شامل آموزش سلامت، ارائه خدمات بهداشتی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین و جامعه در برنامه ارتقای سلامت در مدارس و ایجاد شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان (سفیران سلامت) است که در تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت نیز این موارد آمده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: یکی دیگر از طرح‌هایی که امسال باید توسط کارشناسان مسئول در دانشگاه‌ها اجرایی شود، طرح کاسپین است. در این برنامه باید یک کمیته مشترک با آموزش و پرورش تشکیل شود و بر اساس نتایج آن روی رفتارهایمخاطره‌آمیز کار کرد.

وی افزود: البته وضعیت کاهش این رفتارهای مخاطره آمیز نسبت به سال‌های قبل بهبود پیدا کرده است ولی باید با مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان در این خصوص بیشتر کار شود.

مطلق از انجام برنامه‌ای آزمایشی توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص فعالیت‌های فیزیکی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: نتایج این برنامه می‌تواند برای اجرا در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکیمفید باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی در پایان بر اجرای هرچه بهتر و کامل‌تر برنامه نظام مراقبت رفتارهایمخاطره‌آمیزدر سنین نوجوانی و همچنین نظام مراقبت گروه‌های سنی ۶ تا ۱۸ سال که در حاشیه شهرها در حال اجراست، تاکید کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 13 شهریور 95 ، کد مطلب: 95061308181: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین