پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واردات هزار و 175 راس دام سنگین پرواری و کشتاری از مرز میرجاوه به استان خبر داد.
شعارسال:«دکتر مهدی حسینی» با اشاره به واردات هزار و 175 راس دام سنگین پرواری و کشتاری از مرز میرجاوه به استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و 175 راس-نفر دام سنگین از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد شده که از این تعداد 150 راس گاو و گوساله برای پروار بندی و هزار و 25 راس- نفر گاو و گوساله و شتر برای کشتار می باشد.
 
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شبهاتی که برای شهروندان مبنی بر مصرف این فرآورده ها وجود دارد، افزود: تاکنون در هیچ نقطه ای از کشور موردی از شیوع این بیماری در بین دام و طیور گزارش نشده اما به مردم توصیه می کنیم همه فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده و آبزیان را از فروشگاه های معتبر که دارای تاییدیه سازمان دامپزشکی هستند خریداری کنند.
 
این مقام مسئول در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در پی شیوع ویروس منحوس کرونا تمامی کامیون های واردات فرآورده های خام دامی در پایانه ها ضدعفونی و گندزدایی می شود و شهروندان از این روند اطمینان خاطر داشته باشند.
 
وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا شهروندان باید فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را در خانه فریز وخرد کنند.
 
حسینی خاطر نشان کرد: بر روی تمام دام های وارداتی ابتدا معاینه بالینی- پلاک گزاری یا نشانه گزاری- مبارزه با انگل های خارجی و تایید سلامت بالینی توسط دامپزشکی انجام و پس از آن به کشتارگاه ارسال می شوند.
مدیر کل دامپزشکی استان افزود: دامهای پرواری نیز پس از طی مراحل فوق به مدت ۱۷ روز قرنطینه شده که در این مدت واکسیناسیون علیه بیماری های استراتژیک دانی بر روی آنها انجام و پس از اتمام این مراحل تحت نظارت دامپزشکی قرار گرفته و اجازه حمل به واحدهای پروار بندی در شعاع ۱۰۰ کیلومتری مرز داده می شود.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر   ،تاریخ انتشار:  2  خرداد 1399،کدخبر : 57526 ،www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین