پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
در حالی که فعالیت های آموزشی به حالت عادی خود برمی گردند، دانشجویان خارجی نیز باید در شرایط برابر با ایرانیان قرار بگیرند.
شعار سال: شیوع ویروس کرونا سبب شده بسیاری از مهاجران دانشگاهی جهان به کشور خود را برگردند. دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل بودند تصمیم گرفتند به کشور‌های خود بازگردند.
مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در این باره می‌گوید بازگشت دانشجویانی خارجی که به علت شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شدند، تا اطلاع بعدی در برنامه سازمان امور دانشجویان نیست.
وی معتقداست تعدادی از دانشجویان بین الملل در کشور حضور دارند، اما بازگشت دانشجویان خارجی که از کشور خارج شدند، فعلاً در برنامه نیست.
پیش از این هم عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی با تاکید بر اینکه فعلا نمی‌توانیم در خصوص بازگشت دانشجویان خارجی تصمیم بگیریم، گفته بود برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه منتظر ابلاغ رسمی تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم.
در حال حاضر از ۴۰ هزار دانشجویی که در ایران مشغول به تحصیل هستند ۱۵ هزار دانشجو از کشور خارج شده‌اند. به گفته صدیقی ابراز این دانشجویان در ترم آینده تحصیلی به کشور باز می‌گردند.

آموزش الکترونیکی دانشجویان خارجی
گزارش‌ها حاکی از این است که این دسته از دانشجویان در کشور خود از آموزش‌های الکترونیکی استفاده کرده اند. به گفته مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، خوشبختانه با اقدام به موقع دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که وزارت علوم برای دانشگاه‌ها در خصوص وضعیت آموزشی در نظر گرفته شده است، حدود ۹۰ درصد از دانشجویان خارجی ما از طریق آموزش‌های مجازی کلاس‌های آموزشی خود را دنبال می‌کنند، اما آن ۱۰ درصدی هم که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در کشور مبدا نظیر عدم دسترسی و یا پایین بودن سرعت اینترنت به آموزش‌های مجازی دانشگاه‌های ما در دسترسی ندارند، می‌توانند به صورت آفلاین و با کمک سیستم‌های پشتیبانی دانشجویی کلاس‌های آموزشی خود را پیگیری کنند.
البته بخشنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های کشور در زمینه سنوات تحصیلی، حذف ترم، حذف واحد و ... شامل دانشجویان خارجی نیز می‌شود. ضمن اینکه به گفته علیزاده؛ تسهیلات بیشتری نیز برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته ایم و از قبل شرایط فعلی را برای آن‌ها پیش‌بینی و اعلام کرده بودیم که خوشبختانه به موقع از سوی معاونت آموزشی در قالب بخشنامه واحد ابلاغ شد.

چگونگی برگزاری امتحانات پایان دانشجویان غیرایرانی
یکی از مهمترین دغدغه دانشجویان غیرایرانی به پایان رساندن نیمسال تحصیلی جاری در دانشگاه‌های کشور است. صدیقی درباره امتحانات پایان ترم این دانشجویان، می‌گوید دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی‌های مقتضی، شرایط برگزاری امتحانات پایان ترم را برای این دانشجویان فراهم می‌کنند.
البته پیش از این قرار بود که اگر امکان بازگشت دانشجویان خارجی وجود نداشته باشد این افراد بتوانند آزمون خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.
بیشتر دانشجویان خارجی از کشور‌های همسایه نظیر افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و پاکستان است. به گفته علیزاده؛ اگر ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشت آن‌ها بگیرد، مشکلی وجود ندارد و باید منتظر مصوبات این ستاد باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، کد خبر:۴۹۲۱۱۴، تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹، ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین