پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
در حالی جواب تست کرونای تعدادی از بازیکنان لیگ برتر مثب اعالم شده که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام می کند مسئول برگزاری یا عدم برگزاری لیگ برتر فدراسیون‌های فوتبال و پزشکی ورزشی هستند.
شعار سال: با اعلام سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار است تیم‌ها از ۲۹ خرداد رقابت‌های لیگ نوزدهم را از سر بگیرند و در نخستین دیدار نیز استقلال در دیدار عقب افتاده مهمان فولاد است. ۱۶ تیم لیگ برتری کمتر از چهار هفته فرصت دارند که برای ادامه لیگ نوزدهم آماده شوند و در این بین این تیم‌ها در حال گذراندن تست‌ها و آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا هستند تا بتوانند در سلامت کامل تمرینات خود را آغاز کنند.
تاکنون بیش از ۱۰ تیم لیگ برتری از اعضای خود تست کرونا گرفتند که در این بین ۹ نفر مبتلا به این بیماری بودند و ۴ بازیکن تیم فوتبال تراکتور نیز مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند و باید مجددا آزمایش‌های مربوط به این ویروس را انجام دهند. طبق گزارش‌ها باشگاه گل‌گهر سیرجان با ۶ مبتلا بیشترین آمار را بین تیم‌های لیگ برتری دارد و پس از این تیم فولاد با ۴، پرسپولیس با ۲ بیمار و سایپا با یک بیمار در رده‌های بعدی هستند. تا روز گذشته جواب آزمایش اعضای باشگاه‌هایی، چون سپاهان، ذوب‌آهن، نساجی، شاهین شهرداری بوشهرو فولاد منفی بوده و این تیم‌ها هیچ بیمار مبتلا به کرونایی نداشته‌اند.
در بین تیم‌های لیگ برتری پنج تیم، تست‌های کرونا را پشت سر گذاشتند، اما هنوز جواب این تست‌ها نیامده و همین سبب شده تا زمان آغاز تمرینات این تیم‌ها مشخص نباشد. استقلال جزو اولین تیم‌هایی بود که اعضایش آزمایش مربوط به ویروس را دادند، اما هنوز پاسخ این آزمایش‌ها نیامده است. به جز آبی‌های پایتخت، چهارتیم شهرخودرو، پیکان، ماشین سازی و صنعت نفت آبادان تست کرونا داده‌اند و هنوز جواب نگرفته‌اند.
تنها دو تیم لیگ برتری هنوز تست کرونا نداده‌اند و زمانی را هم برای گذراندن این آزمایش‌ها مشخص نکرده‌اند. یکی ازاین تیم‌ها نفت مسجدسلیمان است که با مشکلات مالی هم دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز برنامه‌ای برای پیگیری تمریناتش ندارد. دیگر تیم جنوبی یعنی پارس جنوبی جم هم هنوز آزمایش‌های لازم را برای تست کرونا پشت سر نگذاشته، اما به نظر می‌رسد تا یکی دو روز آینده این باشگاه لیگ برتری هم آزمایش‌های مربوط به این ویروس را انجام دهد.

تمرینات کدام تیم‌ها تعطیل می‌شود؟
وجود بازیکنان مبتلا به کرونا موجب شد که دیروز معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کند اگر یک مورد تست PCR ورزشکاران مثبت باشد باید از حضور آن‌ها ممانعت شود. اگر هم ۵ نفر در یک تیم، تست‌شان مثبت شد آن تیم اجازه تمرین ندارد.
محسن فرهادی در توضیح بیشتر این موضوع یادآور شد: باید اصول بهداشتی را کاملاً رعایت کرد و از حمل‌ونقل عمومی استفاده نشود. همچنین دوش گرفتن ورزشکاران بایستی در منزل انجام شود. برنامه مسابقات ۳ تا ۴ هفته پس از تمرینات و بدون تماشاگر خواهد بود. اگر یک مورد تست پی سی آر ورزشکاران مثبت شد از حضور منع می‌شود و اگر تست مثبت به ۵ نفر در یک تیم افزایش یابد تیم اجازه تمرین نخواهد داشت.
همچنین سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در این مورد گفت: تنها در جریان مسابقات اگر ۵ نفر تست کرونای مثبت داشته باشند، آن تیم به طور کامل قرنطینه می‌شود، اما از رقابت‌ها کنار گذاشته نمی‌شود. این تصمیم در مورد شرایط تمرینات فعلی صدق نمی‌کند چرا که هنوز تماسی بین بازیکنان برقرار نشده است که بخواهیم در مورد ان تصمیم بگیریم.

فدراسیون مسئول تعطیلی لیگ است
این اظهار نظرات موجب شده که زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر به گوش برسد، خصوصا آنکه روز دوشنبه ۴ باشگاه لیگ برتری با نگارش نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار لغو لیگ شدند. دیروز مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این باره به خبرگزاری ایسنا گفت: متولی این مسئله فدراسیون فوتبال و فدراسیون پزشکی ورزشی هستند، هرچند در این رابطه فعلا تیم‌ها در فاز تمرین قرار دارند و لیگ هنوز شروع نشده است.
این اظهارات معاون وزیر ورزش درحالی است که پیش از این وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بود که «به طور حتمی مسابقات بدون حضور تماشاگران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی برگزار می‌شود و اگر خدای نکرده در حدود ۲۰ تا ۲۵ خرداد مشکلی وجود داشته باشد، برنامه لیگ برتر را دوباره متوقف می‌کنیم.»
جلسات ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش با حضور وزیر ورزش و جوانان و سایر مسئولان ارشد این وزارتخانه، مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار می‌شود و در صورتی که قرار باشد در مورد فوتبال ایران و به ویژه لیگ برتر تصمیم‌گیری صورت گیرد مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز حضور خواهند داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، کد خبر: ۱۸۹۲۶۸، تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹، kayhan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین