پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
آقای غلامرضا تقوی گفت:در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بازار گل و گیاه زینتی دچار رکود شد و بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش گل و گیاه وارد شد.

شعار سال: مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها از تلاش وزارت کشاورزی برای جبران ضرر به تولیدکنندگان گل و گیاه زینتی با تسهیلاتی همچون دریافت سرمایه در گردش، استمهال وام‌های بانکی، تقسیط قبوض آب و برق و گاز خبر داد.

 

*** خسارت کرونا به بخش گل و گیاه زینتی 

 آقای غلامرضا تقوی در رابطه با میزان خسارات ویروس کرونا به بخش تولید گل و گیاه زینتی، افزود:

در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بازار گل و گیاه زینتی دچار رکود شد و بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش گل و گیاه وارد شد.

 

*** طرح نشدن موضوع خسارت در دولت 

تقوی با اشاره به معرفی همه بخش‌های خسارت دیده به دولت، گفت:با وجود اینکه رسته گل وگیاه زینتی و محصولات گلخانه‌ای هم از کرونا خسارت دیده بودند، اما این موضوع در هیئت دولت مطرح نشد.

 

*** تلاش وزارت کشاورزی برای همیاری 

غلامرضا تقوی در ادامه، افزود:در هفته گذشته با تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی، دفتر مدیریت بحران، تولیدکنندگان، اتحادیه ها، تشکل‌های این بخش و اطلاعاتی که جمع آوری شده بود،گل و گیاه زینتی نیز جزو رسته‌های آسیب دیده از کرونا به دولت معرفی شد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی۱۲ رسته را جزو رسته‌های آسیب پذیر از کرونا اعلام کرده و گفت:برای رسته‌های آسیب‌پذیر و جبران خسارت‌های آن‌ها، تسهیلات و خدماتی همچون دریافت سرمایه در گردش، استمهال وام‌های بانکی، تقسیط قبوض آب و برق و گاز پیش بینی شده است.

 

*** افت ۵۰ درصدی قیمت گل 
 رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران نیز پیشتر، گفته بود: امسال نسبت به سال گذشته قیمت گل ۵۰ درصد کمتر شده است. با شیوع ویروس کرونا هیچ مراسمی برگزار نخواهد شد و در نتیجه گلی نیز خریداری نمی شود.

از طرفی استقبال مردم نیز کاهش یافته است و در نتیجه کاهش ۷۰ درصدی خرید گل و گیاه باعث شده گل‌های تولیدکنندگان روی دستشان بماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صنایع، ،  تاریخ انتشار: 7 خرداد ۱۳۹۹،کد خبر:177314،www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین