پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
استاندار قزوین گفت: به منظور جلب رضایت متقاضیان، طرح اقدام ملی مسکن باید با رعایت پیوست های اجتماعی و توجه به فرهنگ و آداب و رسوم و سبک زندگی مردم شهرستانها و متنوع اجرا شود.

شعار سال: هدایت الله جمالی پور در جلسه طرح اقدام ملی مسکن که عصر یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در اجرای ساخت و ساز برای گرو ههای مختلف مردم باید به همه نیازها توجه شده و مسکنی بسازید که رضایت بخش باشد.

وی افزود: یکی از چالش‌ها این است که در ساخت و سازها فقط داشتن نگاه اقتصادی و یا فنی جوابگو نیست و باید به پیامدهای اجتماعی و نیازهای فرهنگی و اجتماعی هم توجه شود.

پیوست اجتماعی در اقدام ملی مسکن ضروری است

استاندار قزوین بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن داشتن پیوست اجتماعی مهم است و باید بر اساس بافت فرهنگی، مطالبات، آداب و رسوم و سلایق مردم نسبت به طراحی مسکن اقدام شود.

جمالی پور اظهار داشت: در برخی شهرستان‌های استان متقاضیان مسکن از کشاورزان هستند و بدون شک روستایی و کشاورز هیچ علاقه‌ای به ساختمان‌های بلند مرتبه و برج ندارد و قرار نیست نحوه اجرای طرح‌های مسکن در همه مناطق یکسان باشد.

وی گفت: شاید در مرکز استان و شهر قزوین بلند مرتبه سازی جواب دهد اما در تاکستان و آوج و بویین زهرا باید خانه‌هایی با تراکم دو یا سه طبقه بسازید تا مردم در این خانه‌ها احساس آرامش و راحتی کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تاکید جدی داریم بلند مرتبه سازی رواج نیابد و طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ۲ تا سه طبقه بیشتر نشود.

توجه به فرهنگ مردم در ساخت و ساز

جمالی پور اضافه کرد: به فرهنگ مردم باید اهمیت دهیم و با رویکرد محلی و توجه به بافت هر شهرستان برای ساخت مسکن اقدام کنیم.

وی گفت: گاهی اوقات برای صرفه جویی در هزینه‌ها ساختمان‌های بلندمرتبه را پیشنهاد می‌کنیم اما پس از اجرا هزینه‌های اجتماعی طرح بیشتر از هزینه‌های اقتصادی است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن را به گونه‌ای اجرا کنید که کمترین ایراد را داشته باشد و آیندگان ما را نفرین نکنند و نگویند سرمایه‌ها را هدر داده‌ایم.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح‌های مسکن لازم است از متخصصان جامعه شناس و روان شناس هم استفاده کنیم تا مردم با محل سکونت خود کنار بیایند و آن را مناسب بدانند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 خرداد    99، کد خبر:    4943790، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین