پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به علل کاهش ازدواج، گفت: تغییر سبک زندگی، نبود اشتغال پایدار و مسئولیت ناپذیری از جمله علل کاهش ازدواج در بین جوانان است که باید باید همکاری دستگاه‌ها برای رفع آنها تلاش شود.
شعارسال:مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت طلاق با توجه به اسناد بالادستی و فرمایش مقام معظم رهبری اجرا می‌شود.
 
مریم بیدخام روز دوشنبه افزود: این طرح  پس از جلسات متعدد کارشناسی و احصای وظایف دستگاه‌های متولی در حوزه کنترل طلاق در کارگروه فرهنگی و اجتماعی مصوب گردید.

وی با بیان اینکه در این طرح برای دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط تکالیفی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد :  بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی،  کمیته امداد، صدا و سیما، مراکز مشاوره تخصصی خانواده، سازمان‌ها و نهادهای مردم نهاد، دانشگاه بین المللی امام، اداره کل تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، آموزش و پرورش و هلال احمر  از جمله دستگاه‌هایی هستند که  وظایف و تکالیفی برای آنها مشخص شده است که باید آنها را به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق اجرایی کنند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به علل کاهش ازدواج، گفت: تغییر سبک زندگی، نبود اشتغال پایدار و مسئولیت ناپذیری از جمله علل کاهش ازدواج در بین جوانان است که باید باید همکاری دستگاه‌ها برای رفع آنها تلاش شود.

بیدخام با بیان اینکه فقدان تمایل جوانان به فرزند آوری حاصل سیاست‌های گذشته است، اظهار کرد : در مقطعی جهت تنظیم جمعیت تبلیغات بسیاری برای فرزند کمتر، زندگی بهتر انجام می‌شد که این امر به عنوان فرهنگ و باور مردم نهادینه شده است که اکنون جهت تغییر این باور ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی جهت ترغیب جوانان به ازدواج و فرزند آوری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه کنترل و کاهش طلاق راهکار مناسبی برای پایداری خانواده‌ها است، اظهار داشت: راه اندازی سامانه تصمیم در شهرستان‌های استان راهکار مناسبی در کنترل و کاهش طلاق بوده و ضروری است که در شهرستان البرز هم راه اندازی شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اجرای «طرح ملی کاهش و کنترل طلاق» را در استان از جمله اقدامات موثر در این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد:  این طرح جهت آموزش زوج‌های جوان در حین ازدواج با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت دادگستری، سازمان تبلیغات و بهزیستی در ۲ روز برگزار می‌شود.
بیدخام آموزش مباحث روانشناختی و مشاوره‌های مهارت‌های زندگی، احکام اسلامی و اخلاق، قوانین حقوقی خانواده و مسائل بهداشتی را از جمله مباحث آموزشی  این دوره عنوان کرد که به زوج‌ها در شرف ازدواج طی دو روز آموزش داده می‌شود.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری ایرنا   ،تاریخ انتشار: 19  خرداد 1399،کدخبر: 83813875 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
اسيب هاي اجتماعي در ايران واقعا نياز بهيك تشكل مجزا داره اين تشكل ميتونه يا نها و ارگان باشه يا زيرمجموعه وزارت ورزش قرار بگيره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین