پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای از اعلام نظر مثبت جمعی از مراجع عظام تقلید در مجاز بودن حضور و فعالیت بانوان در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای به شرط رعایت موازین شرعی خبر داد.

شعارسال: در پی تجمع برخی از پیشکسوتان ورزش‌های زورخانه‌ای در مخالفت با فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای که با انتشار بیانیه‌ای تند نیز همراه بود، مجتبی جوهری رییس این فدراسیون تاکید کرد که جمعی از مراجع عظام تقلید با فعالیت زنان در این رشته در صورت رعایت موازین شرعی موافقت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بانوان ورزشکار رشته‌های زورخانه‌ای چند سالی است که مصرانه خواهان فعالیت در این رشته هستند و بنا بر اظهارات رییس فدراسیون، اکثرا این بانوان نیز از اعضای خانواده ورزشکاران رشته زورخانه هستند.

بر اساس اعلام رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، در استفتایی که از جمعی از مراجع عظام تقلید صورت گرفته و درباره "امکان حضور و فعالیت زنان در رشته‌ی ورزش‌های زورخانه‌ای" پرسش شده، جمع بزرگی از حضرات آیات در پاسخ به این استفتاء، فعالیت زنان در این رشته ورزشی باستانی ایرانی را به شرط حفظ موازین شرعی بلامانع دانسته‌اند.

مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای که متن پاسخ استفتاء از مراجع عظام را نیز در اختیار ایسنا قرار داده، در این باره گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر و اجازه مراجع عظام با فعالیت بانوان، قصد داریم این موضوع را در جلسه مجمع فدراسیون نیز مطرح کنیم تا در نهایت درصورت موافقت وزارت ورزش، فعالیت رسمی بانوان در این رشته آغاز شود.

وی ادامه داد: ۷ نفر از ۹ نفر اعضای هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز با فعالیت زنان در این رشته موافقت دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399، کد خبر: 554422، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین