پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۱۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
در هفته‌های گذشته جنوبی ترین شهر استان تهران قریب با مشکل کاهش فشار آب مواجه شدند، البته مردم شهر حسن آباد فشافویه پیش از این‌ها با مشکل کیفیت نامطلوب آب دست و پنجه نرم می‌کردند اما دیگر نبود آب آشامیدنی در شهر، تاب تحمل را از مردم سلب کرده بود.مشکل کمبود آب در حسن آباد سال‌هاست دامن گیر مردم جنوبی ترین شهر استان تهران است.

شعار سال: در هفته‌های گذشته جنوبی ترین شهر استان تهران قریب با مشکل کاهش فشار آب مواجه شدند، البته مردم شهر حسن آباد فشافویه پیش از این‌ها با مشکل کیفیت نامطلوب آب دست و پنجه نرم می‌کردند اما دیگر نبود آب آشامیدنی در شهر، تاب تحمل را از مردم سلب کرده بود.

حالا مردم این شهر خواستار بهبود این وضعیت برای همیشه شدند.

 

مشکل کمبود آب در حسن آباد سال‌هاست دامن گیر مردم جنوبی ترین شهر استان تهران است. علی احمدی یکی از شهروندان اهل اینجاست که از افت فشار گلایه می کند، او می گوید: سال‌هاست ما با مشکل کمبود مواجهیم و هر سال وعده حل این مشکل را می‌شنویم.

آقای خراسانی از مشکل کیفیت آب در حسن آباد گلایه می کند می گوید: چون آب شهر از چاه‌های اطراف تامین میشود کیفیت آب بسیار پایین  است

خانم حسنی زن میانسالی است که برای خرید آب به خیابان آمده است و می‌گوید هر گالن آب بعد از گران شدن بنزین به 3 هزار تومان رسیده است. جالب اینجاست یک مغازه با خرید یک دستگاه تصفیه آب بزرگ آب چاه را با تانکری که بر روی وانت قرار دارد به درب خانه‌های مردم میاورد. خانم حسنی گلایه می‌کند سه روز تمام آب نداشتیم و مسوولان می‌گفتند پمپ‌‍ ها سوخته اند.

مشکل آب حسن آباد توسط وزارت نیرو در حال بررسی است

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در این خصوص گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط مسؤولان اجرائی و نمایندگان منتخب مردم تهران موضوع قطعی آب حسن‌آباد به صورت موقت حل شده و امیدواریم طی جلسه‌ای که با مدیران وزارت نیرو داشته‌ایم، بار دیگر به چنین مشکلاتی برنخوریم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک مجدداً جلسه‌ای دیگر با مسؤولان وزارت نیرو در محل مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت تا نسبت به حل معضل آب آشامیدنی مردم شریف این منطقه راه حل اساسی اتخاذ شود.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران: مشکل با انتقال آب از تهران رفع می‌شود

حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران (شهرری) در نشست بررسی و چاره اندیشی مشکلات آب شهر حسن آباد فشافویه گفت: برای رفع مشکل کم آبی شهر حسن‌آباد فشافویه و روستاهای حومه آن، انتقال آب از سدهای تهران با پیش‌بینی هزینه ۸۰۰میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقدمات انجام این کار و اختصاص سهمی از آب سد ماملو به این منطقه در حال انجام است، تأکید کرد: انتقال آب سد ماملو به حسن آباد فشافویه در صورت تأمین اعتبار در اولین فرصت آغاز خواهد شد که باید همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مسؤول اعم از قوه قضائیه، فرمانداری، بخشداری و شوراهای اسلامی اداره آب را یاری دهند.

مشکلی که روزبه‌روز گران می‌شود

اوایل سال گذشته بود که شهردار حسن‌آباد میزان بودجه لازم برای انتقال آب از سد ماملو به شهر حسن‌آباد را ۴٠میلیارد تومان برآورد کرده بود که حدود ۶ماه بعد از این ماجرا احمد اسماعیلی راد سرپرست وقت فرمانداری ویژه شهرستان ری از بودجه ۶٠ میلیارد تومانی برای این پروژه خبر داده بود.

حالا و بعد از گذشت بیش از یک سال از مصاحبه شهردار شهر حسن‌آباد فشافویه، حسن حقیقی مدیر آبرسانی منطقه ۶(شهرری) در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که برای انتقال آب از سد ماملو به حسن‌آباد به بودجه‌ای نزدیک به ٨٠میلیارد تومان نیاز است.

بدیهی است تأخیر اجرای این پروژه نه تنها به نفع هیچکس نیست بلکه به ضرر همگان بوده و لازم است مسؤولان امر هرچه سریعتر دست به اجرای این پروژه بزنند و از تحمیل هزینه‌های اضافه به مردم و بیت المال جلوگیری کنند.

 

فرماندار: اجرای دو طرح کوتاه و بلندمدت برای حل مشکل

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز پیش‌تر از این نیز درمورد مشکل آب اهالی حسن آباد فشافویه با اشاره به اینکه تأمین آب این منطقه از سفره‌های زیرزمینی است، گفت: در این منطقه آب سطحی نداریم و در بحث سفره‌های زیرزمینی دچار کمبود آب شده‌ایم که با اجرای طرح کوتاه مدت این مشکل به زودی رفع می‌شود. 

وی در رابطه با طرح کوتاه مدت برای رفع این مشکل تصریح کرد: با تلاش مسؤولان شهرستان و بخش همچنین نیروهای آبفا منطقه۶ قرار است دو حلقه چاه به این منطقه اضافه شود که به زودی این چاه‌ها وارد مدار می‌شود و با افزایش میزان دبی آب، مشکل کم آبی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. 

معاون استاندار خاطرنشان کرد: شرمنده مردم هستیم که در این شرایط دچار کمبود آب هستند و برای رفع این مشکل اجرای یک طرح برنامه‌ریزی شده ضرورت دارد و پیگیر این موضوع هستیم تا علاوه بر طرح کوتاه مدت، در بلند مدت آب خوب و گوارا برای مردم حسن آباد تهیه کنیم.

حالا در این روزهای گرم و مهم‌تر از همه کرونایی که نیاز به آب بیش از هر زمانی احساس و ضروری به نظر می‌رسد چشم مردم به دست مسؤولان است تا در چند قدمی پایتخت و بیخ گوش مدیران و دست‌اندرکاران این نیاز روزمره اهالی جنوب تهران را حل کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت مشرق ،تاریخ انتشار:  22خرداد 1399،کدخبر: 1082506،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین