پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
سازمان شیلات ایران: «تصاویر و فیلم منتشره منسوب به صید ماهی با شوک الکتریکی اساساً مربوط به فعالیت صیادی در آب‌های کشور ایران نیست و هیچ پرچم یا علامت مستندی در شناور صیادی دیده نمی‌شود که تأییدی برای حضور و فعالیت در آب‌های ایران باشد.»

شعار سال:سایت شعار سال چندی پیش خبری با عنوان «آقای خاوازی ، صید ماهی شوک برقی را دیده‌اید؟ و با سازمان شیلات چکار باید کرد، آقای خاوازي؟» منتشر کرد که سازمان شیلات ایران طی نامه‌ای به آن خبر واکنش نشان داده و در پاسخ به سؤال مطرح شده از سوی شعار سال توضیح داده است:

برنامه‌ریزی صید و بهره برداری از ذخایر آبزی در آب‌های تحت حاكمیت، جمهوری اسلامی ایران تابع شرایط و ضوابط ذی‌ربط می‌باشد که تمام ابعاد فعالیت ناوگان از جمله روش صید و ابزار و ادوات صید تحت کنترل و نظارت بوده و استانداردهای مربوطه نيز متناسب با ملاحظات زیستی و بوم شناختی آبزیان و اکوسیستم خلیج فارس و دریای عمان طراحی و تعیین می‌شود. تصاویر و فیلم منتشره منسوب به صید ماهی با شوک الکتریکی اساساً مربوط به فعالیت صیادی در آب‌های کشور ایران نیست و هیچ پرچم یا علامت مستندی در شناور صیادی دیده نمی‌شود که تأییدی برای حضور و فعالیت در آب‌های ایران باشد.

با این توضیح که برابر با قوانین و مقررات جاري شیلات، هیچ شناور خارجی اجازه فعالیت در آب‌های تحت حاكميت جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

همچنین مطابق ماده ۱۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران حمل و استفاده از ابزار و ادوات صیادی غیرمجاز و همچنین موادی از قبیل مواد منفجره، سمی و یا برقی که باعث ضعف، بیماری و یا مرگی آبزیان شوند ممنون می‌باشد.

در خصوص صید ترال نیز به منظور بهره‌برداری بخشی از ذخایر آبزی نظیر میگو توسط شناورهای لنج و قایق و یا ذخاير فانوس ماهیان، ماهی مرکب، یال اسبي و ... که امکان صید اقتصادی آنها در صیدگاه‌های عمیق دریا توسط شناورهای صید خرد فراهم نیست ناگزیر به استفاده از روش صید ترال هستیم که کاملاً تحت کنترل و مدیریت بوده به‌طور مثال تمام کشتی‌های صید ترال مجهز به ابزار کنترل V.M.S (سامانه پایش برخط شناور) و ناظر مقیم هستند که به‌صورت آنلاین نسبت به کنترل موقعیت‌های صیدگاهی، استاندارد ابزار و ادوات صيد و تخلیه صید آنها می‌شود. بدیهی است با موارد تخلف نیز مطابق دستورالعمل کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی برخورد شده و در صورت لزوم نسبت به معرفی متخلفین به مراجع قضایی نیز اقدام می‌گردد.

تأکید می‌نماید که سازمان شیلات ایران حسب وظایف حاکمیتی تعریف شده برای آن در قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی و آیین‌نامه اجرایی آن، عهده‌دار مسئولیت مدیریت حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی در کلیه آب‌های تحت حاکمیت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و با در نظر داشتن ملاحظات مختلف تخصصی، اجتماعی و اقتصادی نسبت به برنامه ریزی و تعیین چارچوب‌های تخصصی بهره‌برداری از ذخایر اقدام می نماینده.

ویدئو صید ماهی با شوک الکتریکی مربوط به ایران نیست

پایگاه خبری - تحلیلی شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین