پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تلاش داریم تا ملاحظات محیط‌زیستی نقشی اساسی در ترسیم نقشه راه صنعت ایفا کند تا محصولات، فرآیندها و فناوری های دوستدار محیط زیست انتخاب شود.
شعار سال: داود عمادی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره برنامه‌های محیط‌زیستی صنعت پتروشیمی اظهارکرد: توسعه صنعت پتروشیمی شتابی بیش از پیش گرفته‌است. برنامه‌ریزی برای جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴ انجام شده است و این صنعت مصمم به تحقق برنامه‌های توسعه‌ای خود است. این حرکت پرشتاب، لزوم توجه به ملاحظات محیط‌زیستی را دو چندان می‌کند.

وی افزود: توسعه‌ای ناپایدار و نامتوازن که صرفاً به رفع نیاز فعلی بیانجامد، منجر به ایجاد آلودگی و از دست رفتن ذخایر و سرمایه‌های ارزشمند طبیعی شود و تامین نیاز‌های نسل آتی را با مخاطره روبروکند مد نظر نیست. توسعه صنعت برای ایجاد رفاه در جامعه است و هوا و زمین پاک و آب سالم، جزء بدیهی‌ترین حقوق افراد جامعه است.

عمادی ادامه داد: تاکنون سیاست‌ها و برنامه‌های امور محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیشتر حول مدیریت مسائل محیط‌زیستی شرکت‌های تولیدی تعریف می‌شد تا آلاینده‌هایی که ناگزیر در خلال فعالیت‌های صنعتی تولید می‌شود به بهترین نحو مدیریت شود لیکن با سرعت گرفتن برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی، نگاه، معطوف به آینده و برنامه‌های پیشگیرانه است.

وی افزود: اینک تلاش بر آن است تا ملاحظات محیط‌زیستی نقش اساسی در ترسیم نقشه راه صنعت بازی کند تا محصولات، فرآیند‌ها و تکنولوژی‌های دوستدار محیط زیست انتخاب شود و سیاست گذاری‌های لازم برای هدایت سرمایه گذاران در این مسیر صورت بگیرد. در گام بعد اثر فعالیت‌های صنعت بر محیط زیست قبل از احداث ارزیابی شود و اقدامات کنترلی قبل از راه اندازی پیش بینی شود.

همچنین معتقدیم لازم است هزینه‌هایی که به دلیل فعالیت صنعت به محیط زیست تحمیل می‌شود برآورد شده و در سود و زیان شرکت‌ها لحاظ شود. این مسئله منجر به مدیریت بهینه جنبه‌های محیط زیستی با اقتصادی‌ترین روش ممکن خواهد شد.

عمادی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌هایی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینه محیط زیست در دست اجرا دارد تدوین برنامه مدیریت کربن است. کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای امروز یک مطالبه عمومی و بین المللی است که بر بازار محصولات و عملکرد بنگاه‌های اقتصادی تاثیرگذار است. لازم است تاثیر این مسئله بر آینده صنعت پتروشیمی بررسی شود و با یک برنامه حساب شده به شرکت‌های پتروشیمی کمک شود تا در این زمینه اقدامات موثر انجام دهند. امید است با توسعه پایدار صنعت پتروشیمی، آینده‌ای بهتر برای ایران عزیز رقم بخورد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری نیپنا تاریخ انتشار ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ /
www.nipna.ir/fa/newsarchive
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین