پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: این مرکز ۱۰ طرح پژوهشی برای ارتقای زیست محیطی در معادن اجرا کرده است.

مجید وفایی فرد، با بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با تجهیزات منحصر به فرد علاوه بر ارائه خدمات و فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شده، زمینه اجرای فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه زیست محیطی و توسعه پایدار را در معادن و صنایع معدنی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از جمله طرح‌های پژوهشی زیست محیطی در حال اجرا، طرح ممیزی آب (با هدف کاهش و بهینه کردن مصرف آن) در واحدهای تابعه ایمیدرو (۴۳ واحد) با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و با حمایت و مشارکت مدیریت‌های HSEE و آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو است.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به طرح انجام شده «ارزیابی زیست‌محیطی استفاده از گزنتات‌ها و بهینه کردن مصرف آنها در فرآیند فلوتاسیون کانی‌های معدنی» در این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز، پروژه طرح مذکور را با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس در سال ۹۶ انجام داد.

وی افزود: این پروژه با حمایت مدیریت‌های HSEE و آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اجرایی شد و در سال ۹۷ به عنوان طرح برتر پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد و لوح تقدیر دریافت کرد. «طراحی و ساخت تیکنرهای خمیری در مقیاس پایلوت»، پروژه دیگر این مرکز بود که در سال ۹۷ موفق به کسب عنوان پروژه ملی از وزارت علوم شد.

شعار سال: وفایی فرد با اشاره به طرح‌های زیست محیطی دیگر انجام شده در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، تصریح کرد: «شناسایی آلاینده‌های آلی دی اکسین و فوران در معادن و صنایع معدنی کشور و تهیه دستورالعمل و کتابچه برای برآورد اولیه واحدها و کمی‌سازی میزان انتشار آلاینده‌ها بر اساسTOOLKIT-UNEP»، «باز فرآوری سرباره‌های صنایع فولادی و استحصال عناصر با ارزش آن و باطله‌های کم عیار سنگ آهن و ارزیابی زیست محیطی آن» و «آنالیز نمونه‌های روغن ترانسفورماتورهای نیروگاه‌های استان تهران، قم و مرکزی»، بخشی از این طرح هاست.

وی ادامه داد: «مطالعه فرآوری بیتومین برای کاهش گوگرد و خاکستر برای تولید آسفالت‌های ویژه در مقیاس آزمایشگاهی»، «استحصال عناصر با ارزش از باطله‌های گل قرمز معدنی کارخانه بوکسیت جاجرم و ارزیابی زیست محیطی آن»، «اندازه گیری ترکیبات نفتی، سموم و فلزات سنگین در حاشیه دریای خزر و حوزه خلیج‌فارس» و نیز «استحصال نیکل و کادمیوم از فیلتر کیک‌های سرد ایجاد شده موجود درکشور توسط واحدهای تولید روی»، از جمله طرح‌های پژوهشی انجام شده در این مرکز است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، کد خبر: 104603، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین