پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
پندار توفیقی معاون سابق استقلال در مورد اتفاقاتی که اخیرا در باشگاه استقلال افتاده است تحلیلی ارائه کرد.
شعار سال: ماجرای کارشکنی در استقلال، جلسه ترکیه، طلب ۳۵۰ هزار دلاری بویان، مصدومیت‌های عجیب او و. از جمله مسایل مهمی هستند که پندار توفیقی معاون سابق این باشگاه می‌تواند به روشنی درباره آن‌ها توضیح دهد. او در گفتگو با خبرآنلاین پرده از ماجرای مالیاتی استراماچونی هم برمی دارد.

اخیرا شفر در مصاحبه‌ای اعلام کرده علیه شما و ایشان در استقلال کارشکنی شد. توضیح می‌دهید منظورش چیست؟
در سال دوم همکاری ما بود. مربوط به مسئله تمدید قرارداد بازیکنان است. شفر می‌دانست بزرگترین مشکل ما مشکل مالی بود. مسئولیت آن هم با بنده نبود. اگر یادتان باشد، قبل از عید امسال هم مصاحبه‌ای کرد و گفت توفیقی را بدون پول در ترکیه تنها گذاشتند. من، شفر و افتخاری در هتلی در استانبول جلسه داشتیم. آنجا قرار شد با جپاروف تمدید کنیم و تیام هم به تمرینات بفرستیم. با توجه به اینکه تیام بازیکنان ما بود. آقای شفر کنار دست مان نشسته بود. ما بار‌ها با دوستی که قرار بود پول را به دستمان برساند تماس گرفتیم که چه شد؟! حالا من نمی‌خواهم اسمش را بیاورم. ایشان قول داده بود پول را دستمان برساند. شفر هم شاهد کارشکنی بود. حتی فردای آن روز هم که قول دادند پول را نرساندند.

منظور شما اسپانسر بود؟
نه، پول در اختیار یک نفر در داخل باشگاه بود که به دستمان نرساند.

بعد چه اتفاقی افتاد؟
ما آن روز حقوق شفر و دستیارانش را پرداخت کردیم. ۸۰ هزار یورو پول دادیم. قرار شد ۲۰۰ هزار دلار هم فردای آن روز از تهران به دست ما برسانند که ۱۰۰ هزار دلار آن برای سفر استقلال به آلمان هزینه شود و ۱۰۰ هزار دلار را هم بین تیام و جپاروف تقسیم کنیم که متاسفانه پول نرسید. از این کارشکنی فقط استقلال ضربه اصلی را خورد. به خاطر همین شفر هم از کارشکنی در استقلال صحبت کرده است.

شفر استقلال را در فیفا نقره داغ کرد. درست است که می‌گویند از ۵۵۰ هزار دلار ۲۲۰ هزار دلار جریمه است؟
من از ریز طلب شفر بی خبرم. سال اولی که ایشان بود ما طلبش را دادیم. سال دوم دوره ما نبود. سال سوم هم که بن یاس رفت و قاعدتا نباید باشگاه به او پولی می‌داد. به نظر من بهترین تصمیم، حفظ شفر در آن زمان بود. او یک قهرمانی حذفی با تیم آورد و می‌توانست در سال سوم موفق شود. منتهی با آن رفتار زشت و غیرحرفه‌ای او را برکنار کردند. الان بعضی‌ها می‌گویند طلبی که شفر دارد حقش نیست، ولی در مقابل می‌گویند آقا چرا حق استراماچونی را نمی‌دهید؟! این به نظرم سیاست یک بام و دو هواست.

درباره بویان و جنجال طلب او صحبت کنیم. شما درباره او گفته بودید طوری شوت می‌زند که تور دروازه پاره می‌شود؟!
مگر سوباسا بود؟

ظاهرا شما بعد از عقد قرارداد این را درباره اش گفته بودید.
نه این دروغ بزرگی است. سوباسا اهل ژاپن بود، یوبان اهل چک. اصلا این جمله را من نگفتم.

او را چه کسی گرفت؟
لیست بازیکن را چه کسی می‌دهد؟ مربی دیگر.

شما مخالفت نکردید که بویان به درد استقلال نمی‌خورد؟!
مکانیزم انتخاب بازیکن در آن دوره این شکلی بود که شفر و دستیارانش جلساتی برگزار می‌کردند. آن‌ها فیلم‌های بازیکنان را می‌دیدند. آنالیز می‌کردند و در نهایت یک جلسه هم با ما می‌گذاشتند. ساعت‌ها بحث می‌شد و در نهایت بازیکن جدید را جذب می‌کردیم.
ماجرای کارشکنی در استقلال

چطور ساعت‌ها جلسه گذاشتید، ولی متوجه نشدید بویان اصلا نمی‌تواند بازی کند؟
داستان حضور بویان هم مثل دیگر بازیکنان بود. او تا بعد از عقد قرارداد سالم بود. خود شفر و سانی می‌گفتند او هافبک فوق العاده‌ای است. آنالیز هم کرده بودند. شفر اصرار داشت که او به درد جام باشگاه‌ها می‌خورد. از سویی اگر سالم نبود که پزشکان وضعیت جسمانی او را تائید نمی‌کردند.

مشکل عضلانی داشت که با یک بارفیکس مصدوم شد؟
مصدومیت مچ پایش بود.

قراردادش چقدر بود؟
قرارداد سال اول ۱۰۰ هزار دلار و سال دوم ۲۰۰ هزار دلار.

چطور رقم درخواستی او افزایش پیدا کرد و به حدود ۳۵۰ هزار دلار رسیده است؟
او از سال اول قرارداد فکر کنم ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار گرفت. باشگاه بهتر می‌تواند بگوید. حدود ۶۰، ۷۰ هزار دلار از پولش باقی مانده بود منتهی بدون اینکه با او فسخ کنند و توافقی صورت بگیرد، رهایش کردند. او هم شکایت کرد و فکر می‌کنم بخش قابل توجهی از پول، جریمه باشگاه استقلال باشد. مثلا باشگاه باید ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار دلار بابت قرارداد بدهد و بقیه اش جریمه محسوب می‌شود. جریمه دیرکرد قرارداد یک چیز عادی است. اگر یادتان باشد استقلال باید ۱۱۰ هزار یورو به استراماچونی می‌داد، ولی ۱۶۰ هزار یورو داد. این همان جریمه دیرکرد است و چیز عجیبی نیست.

قرارداد استراماچونی هم به شکایت رسیده و آن هم برای استقلال مشکل ساز خواهد بود.
من خبر ندارم که ایشان چه غرامتی درخواست کرده، ولی می‌دانم که مالیات قرارداد او را هم باید استقلال بدهد. در دوره ما مالیات قرارداد‌ها را به گردن بازیکنان و مربیان می‌انداختیم، ولی حالا مالیات قرارداد استراماچونی هم برعهده باشگاه استقلال است که این هم هزینه دارد. قرارداد برای دو سال او را در بیاورید و خودتان حساب کنید رقم مالیاتش چقدر می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۰۰۴۱۷، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین