پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۹۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
‍ درخصوص نحوه تایید آئین نامه انضباط کار ( آیین نامه انضباطی) بیشتر بدانیم

شعار سال: درخصوص نحوه تایید آئین نامه انضباط کار ( آیین نامه انضباطی) بیشتر بدانیم :

این روزها سوالی که به وفور در کلاسها و یا جلسات مشاوره مطرح میشود این است که چطور میشود یک آیین نامه انضباطی در کارگاه, یا در شرکت داشت ؟
اولا بر اساس تبصره 2 ماده 27 قانون کار هدف از پیش بینی آیین نامه انضباطی در کارگاههای مشمول قانون کار ، ارتقاء بهره وری ، حفظ انسانی کارکنان ، بر حذر داشتن کارکنان از بی نظمی و کم کاری ،و تنبیه کارکنان خاطی است که کارفرمایان پس از تایید اداره کار محل میتوانند آنرا به اجرا در آورند.
اما چند نکته :
1. لازم به توضیح است که اعمال تنبیهات ریالی در آیین نامه های انضباطی خلاف مقررات بوده و صرفا تنبیهات انضباطی و اداری قابل وضع می باشد.
2. پیشنهاد می کنم در راستای افزایش بهره وری , ممنوعیت های زیر در کارگاه (محل کار ) درنظر گرفته شود : استعمال دخانیات (در محل کار ) ، انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی ( روانگردان ) , ممنوعیت استفاده از تلفن همراه حین کارکرد .
3. در غالب اوقات ,با شنیدن عبارت “آیین نامه انضباطی ” بیاد تنبیهات و تحذیرات می افتیم در حالیکه پیشنهاد میکنم به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان ، تشویقات نیز در آیین نامه های انضباطی لحاظ گردد .

اما اگر بخواهید بدانید مراحل اخذ تصویب و تأیید آیین نامه انضباطی چیست ,باید عرض کنم آئین نامه انضباطی کارگاهها پس ازتدوین در کارگاه و امضای اعضاء کمیته انضباطی ذیل کلیه اوراق آن ، به انضمام صورتجلسه انتخاب نماینده سرپرستان و نمایندگان کارگران یا اعتبارنامه نمایندگی ایشان ، میبایستی جهت بررسی اولیه به اداره کار محل ، ارائه گردد.
پس از بررسی توسط اداره مذکور ایرادات و نقائص احتمالی به طور مکتوب به کارگاه ( جهت رفع نقص ) اعلام می شود .
پس از رفع نقص و تایید اولیه آیین نامه مبنی برعدم مغایرت مواد آن با مقررات قانونی و صحت مدارک تسلیمی، نسخه ای از آیین نامه که تمام صفحات آن به امضاء فرد_فرد اعضاء کمیته انضباطی کارگاه رسیده ، جهت تایید نهایی توسط اداره کار محل به اداره کل تعاون ,کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه ارسال می شود.

پس از طی مراحل مذکور و تایید نهایی آیین نامه ، یک نسخه (که تمام صفحات آن به مهر اداره ممهور گردیده ) ، جهت ابلاغ به کارکنان و اجرا ، به کارفرما ارائه میشود ( و البته نسخه دیگر در بایگانی اداره کار بایگانی میشود ).
اما مدارک لازم جهت بررسی وتایید آیین نامه های انضباط کار (به نقل از روش اجرایی منتشره از سوی وزارتکار) بشرح زیر است :
1. تصویر صورتجلسه انتخابات نماینده کارگران یا اعتبارنامه اعضای تشکل کارگری کارگاه ( شورای اسلامی کارگاه) .
2. صورتجلسه انتخاب نماینده سرپرستان
3. معرفی نامه نمایندگان کارفرما در کمیته انضباطی
4. دو نسخه از آیین نامه که تمام صفحات آن به امضاء تک تک اعضا کمیته انضباطی رسیده باشد.
5. تکمیل فرم مشخصات آیین نامه انضباط کار

لازم به ذکر است که پیش نیاز تشکیل کمیته انضباطی , وجود نمایندگان کارکنان در کارگاه است که تعداد نمایندگان کارکنان ,به تعداد کارکنان کارگاه ارتباط دارد که در تصویر بالا , بیشتر توضیح داده شده است.

لازم به ذکر است که یکی از خدمات شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد، طراحی و تدوین آیین نامه انضباطی ( و درصورت لزوم، اخذ تایید اداره کار) می باشد که درصورت نیاز جهت بهره مندی از این خدمات، می توانید با ما تماس بگیرید.

همچنین نحوه تدوین آیین نامه انضباطی، نحوه تشکیل جلسات کمیته انضباطی، مستندسازی و مدیریت انضباطی کارگاه ، در یک کارگاه آموزشی ( دوره آموزشی مدیریت انضباطی منابع انسانی) از سوی شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد برگزار می گردد که در صورت تمایل به ثبت نام در این دوره ، می توانید با شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد تماس بگیرید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سرآمد، تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹،tamasco.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین