پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۹۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
دقیق‌ترین شیوه‌ پرداختن به مسائل، نگرش عقلانی به سوژه است. منظور از دخیل کردن عقلانیت در تحلیل‌ها و آسیب‌شناسی‌ها، بررسی همه جانبه‌، در کنار دوری از پرداختن به حواشی و روشهای غیر مستدلی است که نهایتا آورده‌ای نسبت به محصولات دیگر نخواهد داشت.

شعار سال : دقیق‌ترین شیوه‌ پرداختن به مسائل، نگرش عقلانی به سوژه است. منظور از دخیل کردن عقلانیت در تحلیل‌ها و آسیب‌شناسی‌ها، بررسی همه جانبه‌، در کنار دوری از پرداختن به حواشی و روشهای غیر مستدلی است که نهایتا آورده‌ای نسبت به محصولات دیگر نخواهد داشت.

آن‌چه امروز بر شیوه‌ بررسی غلبه دارد، هنجار‌شکنی و تابوشکنی است! تابوهایی که شکستن بدون درنظرگرفتن بسترهای اجتماعی و هویت‌سازشان عملا همراه با انحطاط و تخریب فرهنگی خواهد بود.

مثال خوبی که میتواند حکم تاییدی بر گزاره‌ فوق باشد، مجموعه‌ مستند انقلاب جنسی به کارگردانی حسین شمقدری است. نقطه‌ای که او دست رویش گذاشته، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیست جنسی اساسا یکی از موضوعات نادیده‌گرفته‌شده و همیشه در حال سانسور امروز ماست.

شیوه‌ بررسی شمقدری اما، همان مدلی است که او سعی میکند خود را در جایگاه نقدش قرار دهد. یعنی سانسور اصول، بلد کردن حواشی و به ابتذال کشیدن موضوع‌. کاری که دقیقا رسانه‌های رسمی با سانسور انجام میدهند، او با نمایش برهنگی انجام میدهد! تنها امری که در این میان مغفول است، تعقل در موضوع است.

عدم درنظر گرفتن بسترهای تاریخی و اجتماعی-فرهنگی جامعه‌ی هدف در ساخت محصول واضح است‌ و عملا پس از تماشای هرچهار قسمت این مستند، نه راهکاری دست‌گیرتان میشود، نه حتی کارگردان میتواند صورت‌بندی صحیح و جامعی از شرایط موجود در نسبت با بحران جنسی ترسیم کند‌.

فلذا باید مهم‌ترین نقد وارد بر مجموعه‌مستندهای شمقدری، از متولد اورشلیم تا انقلاب جنسی و میراث آلبرتا را، قلب گفتمان عقل‌گرایانه و صرفا، شکست هزینه‌ساز تابوها معرفی کرد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین