پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان، برنامه‌های اولویت دار ستاد مناسب سازی معابر شهر تهران را در سال جاری تشریح کرد.
شعار سال: علی‌اصغر عین‌القضات مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان در تشریح آخرین وضعیت و اقدام‌های ستاد مناسب سازی معابر پایتخت با تأکید بر اینکه وضعیت معابر پایتخت مناسب نیست، گفت: اگر ما در شهر تهران تردد می‌کنیم و در بین رفت و آمد‌های خود، حضور افراد معلول را در سطح شهر مشاهده نمی‌کنیم به علت آن است که وضعیت شهر برای حضور افراد معلول مناسب نیست.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان با اشاره به اینکه اولین شرط برای حضور معلولان در سطح شهر آماده و مناسب سازی معابر است، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی قرار است در سال جاری ۵۰۰ کیلومتر از معابر شهر تهران جهت تردد معلولان در شهر مناسب سازی و بازسازی شود.

عین القضات ادامه داد: مطالبه گری معلولان از مدیریت شهری برای مناسب سازی معابر به عنوان نیروی محرکه مدیریت شهری است.

او با اشاره به افتتاح پیاده راه شهریار گفت: پیاده راه شهریار قرار بود ماه گذشته افتتاح شود که به دلیل مناسب سازی نشدن آن برای معلولان افتتاح آن به تعویق افتاد.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان با اشاره به مشکلات پیاده راه شهریار برای حضور معلولان جسمی و حرکتی و نابینایان گفت: به اعتقاد من هنوز پیاده راه شهریار به شکل کامل برای معلولان مناسب سازی نشده است و از کمبود‌های معبر می‌توان به نبود رمپ ویژه معلولان در ابتدای معبر، نبود سرویس بهداشتی معلولان، مناسب سازی نشدن فضای سبز مقابل تالار وحدت اشاره کنم.

عین القضات ادامه داد: با دستور مشاور عالی شهردار تهران مبلغ ۵ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی ون‌های ویژه معلولان تخصیص یافت.

او ادامه داد: امیدواریم در سال جدید دو اقدام مدیریت شهری در مناسب سازی معابر شهری انجام شود که یکی از آن‌ها اصلاح، نوسازی و یا بازسازی ۵۰۰ کیلومتر از معابر شهر تهران و دیگری نصب سیستم‌های اعلان تقاطع برای نابینایان است.

مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در امور توان یابان با اشاره به مصوبه آذرماه هیئت وزیران برای مناسب سازی شهر برای معلولان گفت: پس از تاریخ ابلاغ مصوبه قرار است ظرف مدت ۳ سال معابر، ساختمان‌های اداری، بوستان‌ها، ساختمان‌های بالای ۲۰ واحد جهت تردد معلولان مناسب سازی شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۷۳۹۸۷۹۵، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین