پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۲۸۵۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
دانش آموزان و آموزگاران دامغانی این روزها با مشکلی روبه رو هستند که به دلیل آن نمی توانند برای ثبت نام سال تحصیلی آینده اقدام کنند و آن مشکل در سامانه سناد است.
شعار سال: سایت ثبت‌نام دانش آموزان (سناد) به عنوان سامانه اصلی وزارت آموزش و پرورش از تابستان ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده است، اما هنوز با مشکلات زیادی روبرو است و با گذشت نزدیک به یک دهه فعالیت این سایت، مشکلات ناشی از آن هر روز اضافه شده و کاربران را دچار سردرگمی کرده است.
سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان کشور برخلاف نظر مسئولان وزارت آموزش و پرورش، در بسیاری موارد دچار اشکالات فراوانی است که این اشکالات سبب استرس و فشار روانی زیادی به معلمان، معاونان اجرایی مدارس و کارشناسان فناوری مناطق وارد می‌کند.
یکی از آموزگاران دامغانی در این باره گفت: سامانه سناد، مشکلات عدیده‌ای را برای مدارس به وجود آورده، زیرا از طرفی با فشار خانواده‌ها مبنی بر اعلام نمرات روبه رو هستیم و از طرفی مدیران مدارس دغدغه ثبت و اعلام نمرات را دارند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود دو ماه از زمان امتحانات گذشته است، اما تاکنون موفق نشده ام کارنامه‌ها را ثبت کنم.
این فرهنگی دامغانی افزود: شخصا به اداره آموزش و پرورش مراجعه کردیم و مدیر مدرسه با اداره آموزش و پرورش تماس گرفتند و از قول مسئولان اداره بیان کردند «بعد از ظهر و پس از پایان ساعت اداری وارد سامانه شوید»؛ از آن بعداز‌ظهر روز‌ها گذشته، اما هنوز از درست شدن سامانه سناد خبری نیست.
وی ضمن بیان اینکه از هر طریق و به هر شیوه‌ای که فکرش را می‌کنید برای ورود به سامانه آزمایش کردم، اما تا کنون موفق نشدم، خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه امسال دومین سال استفاده از این سامانه برای ثبت و اعلام نمرات دانش‌آموزان است قاعدتا همه مشکلات احتمالی باید رفع می‌شد.
این آموزگار دامغانی تصریح کرد:اوایل خرداد نمرات را آماده کردیم، اما تاکنون موفق به ثبت نمرات نشدیم در صورتی که اگر سامانه سناد باز شود و مشکل نداشته باشدثبت نمرات دانش آموزان حدود ۳۰ دقیقه زمان لازم دارد، اما فعلا بلاتکلیفیم و اداره آموزش و پرورش هم جواب خاصی به ما نمی‌دهد.
یکی دیگر از آموزگاران دامغانی هم گفت: سامانه سناد مشکلات زیادی دارد نه می‌توانیم نمره وارد کنیم و نه کارنامه بگیریم؛ از تاریخ ابلاغ بخشنامه آموزش و پرورش سامانه کند و اکثر مواقع قطع می‌شود.
وی بیان کرد: اداره آموزش و پرورش دامغان می‌گوید «در ساعات غیر اداری مراجعه کنید»، اما پس از هر بار مراجعه به سامانه سناد یا به دلایل مختلف نمی‌توانیم وارد سامانه شویم و سامانه قطع است یا با پیغام «در حال بروزرسانی» مواجه می‌شویم.
وی گفت: شخصا و به دفعات متعدد تصمیم گرفتم تا نمرات دانش آموزان را وارد سامانه سناد کنم، اما موفق به ورود در سامانه نشدم و از همکاران فرهنگی شنیدم که معمولا از ساعت ۱۲ الی ۳ بامداد نمرات را وارد می‌کنند و گاهی در این ساعات سامانه باز می‌شود، اما در همین ساعت هم سایت باز نمی‌شود.
علی رحمتی یکی از معاونان اجرایی مدارس دامغان هم در گفت‌گو با ایلنا اظهار داشت: از اوایل خرداد ماه که اداره آموزش و پرورش اجازه داده نمرات را در سامانه ثبت کنیم تا امروز که ۱۲ تیرماه است موفق به انجام این کار نشدیم.
وی ادامه داد: خانواده‌های دانش آموزان مداوم به صورت حضوری و غیر حضوری در مورد عدم ثبت نمرات و اعلام کارنامه فرزندانشان سئوال می‌پرسند که وقتی به آن‌ها می‌گوییم «سامانه قطع است» یا «نمی‌توانیم وارد سامانه شویم، چون سایت مشکل فنی دارد» باور نمی‌کنند و می‌گویند «مشکل فنی و قطعی سامانه بهانه است نمی‌خواهید کار کنید».
این فرهنگی دامغانی تصریح کرد: هفته پیش برای بار چندم و برای ثبت نمرات به سامانه مراجعه کردم سامانه در حال بروزرسانی بود و نتوانستم کاری انجام دهم تا اینکه چهارشنبه گذشته سامانه باز شد و با مکافات توانستم کارنامه یک کلاس را بگیرم هر چند کارنامه بقیه کلاس‌ها را تایید کردم و در نوبت گیری قرار گرفتم، اما مشخص نیست چه زمانی نهایی شود.
وی با بیان اینکه ثبت نمرات در سامانه سناد از ترم دوم سال گذشته شروع شده یادآور شد: در ترم دوم سال تحصیلی گذشته که به صورت آزمایشی انجام شد برای ثبت نام دانش‌آموزان مشکلی نداشتیم هر چند گاهی اوقات با کندی سرعت مواجه می‌شدیم، اما امسال برای ثبت و اعلام نمرات با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنیم.

مشکل مربوط به وزارتخانه آموزش و پرورش است
یکی از کارشناسان مسئول فناوری اطلاعات مدیریت آموزش پرورش استان سمنان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: پهنای باند سامانه سناد با توجه به حجم مراجعه و استفاده برای زمان ثبت‌نام، ثبت نمره و چاپ کارنامه مناسب نیست و منجر به کندی و قطعی‌های بسیار می‌شود که این مشکل مربوط به وزارتخانه آموزش و پرورش است.
کارشناس فناوری اطلاعات بیان کرد: سامانه سناد سامانه قدیمی بوده و کارنامه دانش آموزان ابتدایی برای اولین سال است که از طریق این سامانه اعلام می‌شود و قبلا با اپلیکیشن توصیفی کارنامه‌های دانش آموزان ابتدایی اعلام می‌شده است.
وی افزود: اداره آموزش و پرورش در صدد است برای رفع این مشکلات و بهبود شرایط تدابیری اندیشیده شده است که کارشناسان فنی در حال اجرا هستند.
این کارشناس همچنین گفت: جهت سهولت دانش آموزان و خانواده‌های آنان ثبت نام دانش آموزان پایه ششم و پایه نهم با موافقت و مکاتبه واحد آموزش، بدون کارنامه انجام خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۳۴۰۳۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسگری
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
خیلی افتضاح اصلا هیچ بهبودی تا الان نداشته هرساعت امتحان میکنی قطع
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین