پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
رئیس اتحادیه کارخانجات خوراک دام از اجرای طرح ملی جایگزینی خوراک دام از شهریور ماه سال ۹۹ در کشور خبر داد.

شعار سال: رئیس اتحادیه کارخانجات خوراک دام از اجرای طرح ملی جایگزینی خوراک دام از شهریور ماه سال ۹۹ در کشور خبر داد.

*** اجرای طرح ملی جایگزینی خوراک دام

حسین کیهانی در خصوص اجرای طرح ملی جایگزینی خوراک دام آماده صنعتی با خام فروشی، اظهار داشت:از سالیان قبل این طرح در قالب اجرای مصرف خوراک آماده صنعتی به دولت ارائه شد، اما به دلایلی مسکوت ماند تا اوایل سال جاری به سبب شرایط اقتصادی و لزوم صرفه‌جویی اقتصادی در این حوزه خوشبختانه طرح مزبور از سوی دولت مورد استقبال قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از خوراک آماده به نتایج مطلوبی در این طرح برسیم.

*** شهریور ۹۹ گام بلند بر ارتقای کیفیت تولیدات

رئیس اتحادیه کارخانجات دام، طیور و آبزیان کشور، گفت: هم اکنون این طرح به صورت پایلوت در استان گلستان در حال انجام است.

با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از شهریور ماه سال جاری می‌توانیم از عرضه مواد خام در واحد‌های پرورشی جلوگیری و این موارد به صورت مستقیم وارد کارخانجات فرآوری می‌شود و پس از فرآوری در اختیار واحد‌های پرورشی قرار می‌گیرد.

*** ظرفیت بالای فرآوری خوراک دام در سطح کشور

کیهانی از وجود ظرفیت بسیار بالا در سطح کارخانجات فرآوری خوراک دام در سطح کشور را، تصریح کرد و ادامه داد: فلسفه وجودی کارخانجات خوراک دام ارائه خوراک آماده صنعتی به واحد‌های پرورشی و جلوگیری از مصرف نهاده‌ها به صورت خام است.

همچنین به طورکلی ۲۱ میلیون تن ظرفیت تولید در سطح کشور داریم و به اندازه کفایت این ظرفیت را می‌توانیم در اختیار واحد‌های پرورشی قرار دهیم

*** صادرات واحد‌های خوراک دام

وی با اشاره به صادرات واحد‌های خوراک دام آماده، افزود:  واحد‌های خوراک‌دام علاوه بر تأمین نیاز داخلی این امکان را دارند که بتوانند محصولات خود را روی ریل صادرات قرار دهند.

با اجرای این طرح ۱۳ درصد وابستگی به ورود نهاد‌های دامی به کشور کم خواهد شد.

کیانی از پیش‌بینی اجرای طرح در واحد‌های پرورشی، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ۴ هزار میلیارد تومان فقط در سطح واحد‌های پرورشی صرفه‌جویی اقتصادی اتفاق بیفتد.

*** اهمیت بالای اجرای طرح برای کشور

رئیس اتحادیه کارخانجات دام، طیور و آبزیان کشور، یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از هدر رفت و پرتی مواد خام در واحد‌های پرورشی موجب ارتقای کیفیت تولیدات محصولات پروتئینی در مملکت نیز می‌شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 15 تیر    99، کد خبر:   188826، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین