پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
یکی از استدلال های تئوریسین های معتقد به لیبرالیسم اقتصادی در دولت، کاهش ارزش پول ملی با هدف افزایش صادرات است. نکته در اینجاست که بدلیل نداشتن توان فناوری بالا، پتانسیل زیادی در صادرات محصولات صنعتی وجود نداشته و گرایشات صادراتی بیشتر به سمت موارد خام معدنی و محصولات کشاورزی بدلیل سرکوب شدید قیمتی در انها است. بدلیل کم توجهی به برآورد نیازهای داخلی به این محصولات، سقف حجم صادراتی تعیین نشده و بشکل جریانی سینوسی ، شاهد کمبود این محصولات در داخل، یا بالا رفتن غیر متعارف قیمت های آنها خواهیم بود. رب گوجه فرهنگی را بعنوان شاهد در نظر بگیرید.
شعار سال: محمدرضا کلامی گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان سراسر کشور، صادرات رب گوجه فرنگی در حجم‌های مختلف تا اطلاع ثانوی آزاد است.

وی افزود: این اقدام باید بلافاصله اجرا و توسط دفتر مقررات صادرات و واردات پیگیری شود. پیش از این صادرات گوجه فرنگی محدودیت داشت و در حجم‌های خاصی امکان پذیر بود.
اجازه صادرات محصولات کشاورزی با کدام تحفظ؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 4926480 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین