پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ درخواست کرد پرونده برخی متخلفان ایران در راستای کاهش محرومیت مجددا بررسی شود.
شعار سال: فرزاد شارکی در مورد آخرین بررسی‌ها بر روی تست دوپینگ ورزشکاران ایران گفت: نمونه‌هایی از سال ۲۰۱۹ باقی مانده که هنوز در مورد آن‌ها اعلام رأی قطعی نشده است. برخی از این نمونه‌ها جزو تست‌های مشکوک بودند. وضعیت این تست‌ها در بررسی‌های اولیه به گونه‌ای نبود که مثبت اعلام شوند، اما به خاطر شک و ابهامی که در مورد آن‌ها وجود داشت، مجدد با دستگاه‌های پیشرفته آنالیز شدند. در آنالیز دوباره مثبت بودن آن‌ها قطعی شد.
وی با تاکید بر اینکه آنالیز مجدد این نمونه‌ها در آزمایشگاه آلمان هزینه‌های دوباره‌ای روی دست ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران گذاشت، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه قطعی و بدون ابهام در مورد این تست‌ها باید این هزینه را متحمل می‌شدیم.
قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با یادآوری اینکه برای ۱۴ نمونه از تست‌های دوپینگ سال ۲۰۱۹ هنوز حکمی صادر نشده است، گفت: البته در مورد ۷ نمونه که شامل سه تست دوچرخه سواری، ۳ تست کشتی و یک تست بولینگ و بیلیارد است رأی قطعی مشخص شده و دوره قانونی برای اعلام اعتراض احتمالی هم طی شده است. این احکام را به زودی اعلام می‌کنیم. در مورد تست ۷ ورزشکار دیگر اعلام حکم شده است، اما ورزشکاران خاطی طبق قانون فرصت دارند تا در صورت اعتراض آن را به نادو اعلام کنند. این دوره قانونی ۱۸ تیرماه به پایان می‌رسد. بعد از آن اعلام رأی می‌کنیم.
شارکی با بیان اینکه بعد از اعلام رأی این ۱۴ تست، پرونده دوپینگ سال ۲۰۱۹ میلادی با مجموع ۵۷ نمونه مثبت بسته خواهد شد، به یک موضوع اشاره کرد و گفت: اسفندماه سال گذشته نمایندگان آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در بازرسی از عملکرد نادو ایران، نسبت به برخی احکام و میزان محرومیت تعیین شده برای آن‌ها به خاطر عدم مطابقت با استاندار‌های وادا ایراد گرفتند. به همین دلیل پرونده این احکام مجدد به کمیته استیناف ارجاع داده شد تا بررسی و تجدید نظر لازم در مورد آن‌ها صورت بگیرد. ایراد وادا و بررسی‌های تکمیلی در نادو در جهت کاهش مدت زمان محرومیت است.
وی همچنین در مورد وضعیت نمونه گیری‌های انجام شده در سال جاری میلادی نیز توضیح داد و گفت: تا پیش از بحران کرونا و لغو فعالیت‌های ورزشی تعداد ۱۴۹ نمونه از ورزشکاران ۱۴ رشته گرفته شده بود. این نمونه‌ها همزمان برای آزمایشگاه‌های آلمان و قطر ارسال شد. اعلام ۳ نمونه مثبت نتیجه بررسی متخصصان این دو آزمایشگاه بود.
به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، بررسی‌های اولیه بر روی پرونده سه ورزشکار متخلف سال جاری میلادی انجام شده، اما هنوز به مرحله صدور رأی قطعی نرسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۹۶۶۰۹۵، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین