پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

لغو طرح ترافیک و گسترش کرونا

: متاسفانه وقتی با چالش عدم پیگیری قضائی و حقوقی با ادعا‌ها و صحبت‌های مدیران تخصصی مواجه هستیم، شاهد انواع اظهار نظر‌های مسئله دار و وعده‌های کهکشانی روبرو خواهیم شد. کدام شهروند است که در خصوص عملکرد طرح ترافیک در شهر تهران انتقاد نداشته باشد؟ علت این سطح و میزان از انتقادات برای چیست؟ فرمایشات معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، بر اساس کدام ادله علمی و تحلیل، ارایه شده است. عین بیانات آقای هاشمی در ادامه خبر ارایه شده است. قضاوت با شما
شعار سال: سیدمناف هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح ترافیک اظهار کرد: طرح ترافیک یک مسئله انضباطی است که سال‌های زیادی از اجرای آن می‌گذرد و هدف از اجرای این طرح کاهش تردد خودرو و همچنین آلودگی هوا در پایتخت است.

وی با اشاره به اینکه لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا سفر‌های غیرضروری را در مرکز شهر افزایش می‌دهد گفت: این اقدام به‌نوعی باعث نشر ویروس خواهد شد.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این سؤال که با توجه به افزایش شیوع کرونا امکان لغو طرح ترافیک در پایتخت وجود دارد یا خیر گفت: در این ارتباط تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و قضیه طرح ترافیک در شهرداری تهران پیرو تصمیمات این ستاد است. با فعال شدن مشاغل و صنوف حدود ۱۰ درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش یافته است و آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان بار ترافیکی مترو و اتوبوس در همین میزان است.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از مترو و اتوبوس در شیوع ویروس کرونا تأثیر داشته است یا خیر، افزود: بنده نمی‌توانم در مورد این مسئله صحبت کنم، اما هم‌اکنون در مترو و اتوبوس حدود ۹۸ درصد از مسافران از ماسک استفاده می‌کنند. همچنین برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید تعداد وسایل حمل‌ونقل عمومی افزایش یابد.

مناف هاشمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۰۰ واگن در تهران کم داریم که البته قرارداد ساخت ۲۱۰ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی در حال تنظیم است. همچنین قرارداد تولید ۶۳۰ واگن نیز که ۳ سال پیش در دولت به‌تصویب رسید اخیراً بانک مرکزی اقداماتی را در این ارتباط انجام داده است، ولی زمان آن حدود ۲۴ ماه طول می‌کشد که این تعداد واگن در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد.

وی همچنین در ارتباط با خرید اتوبوس‌های جدید در تهران نیز گفت: بنا داریم تا پایان سال خرید ۱۰۰۰ اتوبوس را انجام دهیم که البته این مسئله پیچیدگی و شرایط خود را دارد.

مناف هاشمی در مورد هزینه اورهال اتوبوس‌های فرسوده نیز تصریح کرد: یک دستگاه اتوبوس برای اورهال ۴۰۰ میلیون نیاز و هزینه دارد و با مصوبه امروز شورای شهر تهران اختیارات مجمع اتوبوسرانی ۱۰ برابر شد و می‌توانیم اقدامات بیشتری را در این ارتباط و نوسازی اتوبوس‌ها انجام دهیم.

وی در پایان درباره لایحه دوفوریتی اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انجام معاملات برای تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دوفوریت این لایحه به تصویب اعضا رسید که براساس آن درخواست کرده بودیم که سقف اختیارات شهرداری در این حوزه ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17 تیر 1399، کد خبر: 2301654،  www.tasnimnews.com

خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین