پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: متاسفانه دلار ۴۲۰۰ تومانی باید به اقلام اساسی اختصاص می‌یافت، اما درصدی از این مبالغ برای کالا‌های اساسی پوشش زن مسلمان ایرانی یعنی چادر مشکی استفاده نشد.
شعار سال: کشور ایران بزرگترین مصرف کننده چادرمشکی دنیاست که نه تنها صادر کننده نشده بلکه تنها ۱۰ درصد نیاز خود را در کشور تولید می‌کند. از آنجایی که قیمت مانتو بسیار ارزان‌تر از یک چادر معمولی است و برخی زنان چادری نیز برخلاف میل باطنی توان خرید چادر را از دست داده اند ا‌ین موضوع می‌تواند ترویج حجاب کامل را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. این موضوع هر چند هم محدود اتفاق افتاده باشد باز رویدادی قابل تأمل است که باید دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از گرانی چادر اقدام فوری انجام دهند.

مریم خرازی اظهار داشت: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و تنها یک شرکت تولید کننده چادر مشکی ایرانی در شهرکرد وجود دارد که نه تنها مساعدتی برای رونق آن صورت نگرفته بلکه با سنگ اندازی‌های متعدد در مسیر تولید مواجه شده است.

این فعال فرهنگی حوزه عفاف و حجاب گفت: بسیاری از بانوان در گذشته چادری بوده‌اند، اما به خاطر گرانی، پوشش چادر را کنار گذاشته و به مانتو روی آورده اند، شاید طرح تعویض چادرکهنه با نو بتواند به بهبود این اوضاع نابسامان فرهنگ پوشش در کشورکمک کند.

تنظیم قیمت چادر، مقدمه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
مهرانه پرپایی اظهار داشت: با توجه به موضوع عفاف و حجاب، اگر بخواهیم برای یک بانوی ایرانی فرهنگ پوشش اسلامی را نهادینه کنیم باید مقدمات آن فراهم شود، یک خانم چادری قطعاً در سال به خرید دو قواره پارچه چادر مشکی نیاز دارد که متاسفانه قیمت آن مرز یک میلیون تومان را در نوردیده و تا دو میلیون تومان رسیده است.

مسئول بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در سال جهش تولید مسئولین می‌توانند با برطرف کردن موانع، نه تنها در راستای تولید پارچه مشکی با کیفیت قدم بردارند بلکه موجبات ایجاد اشتغال برای جوانان در عرصه نساجی را هم فراهم نمایند.

وی خاطرنشان کرد: دخترانی که به تازگی به سن تکلیف رسیده و در شرف انتخاب حجاب مناسب برای خود هستند، با حجم تبلیغاتی که از ناحیه دشمن وجود دارد و هزینه‌های سرسام‌آور خرید محصولات حجاب و عفاف ممکن است به جای چادر مشکی گران قیمت از مانتو بدون دکمه ارزان قیمت استفاده نماید.

حمیده قزلباش گفت: پوشش چادر برای خانواده‌های اصیل و مذهبی شهر قزوین بسیار حائز اهمیت است وهر بانوی قزوینی به طور میانگین سالانه یک الی دو قواره چادر مشکی خریداری می‌کند و این در حالی است که هر ساله با افزایش ۵۰ درصدی قیمت این محصول مواجهیم.

این بانوی محجبه قزوینی گفت: اوضاع گرانی و تورم موجود در جامعه شرایط را برای اقشار مختلف سخت نموده و برخی هم شاید به ناچار از خرید و از پوشش حجاب چادر منصرف شوند، از آنجائیکه پوشش اصلی بانوان محجبه چادر است انتظار می‌رود تا کنترل دقیق تری در نرخ‌گذاری پارچه چادر مشکی صورت گیرد تا بانوان مومن برای تهیه آن با سختی و مشقت دچار نشود.

کاهش ۵۰ درصدی خرید چادر مشکی در قزوین
علی وحدانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: از سال گذشته پارچه چادر مشکی خارجی ۵۰% و پارچه چادر مشکی ایرانی با افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواجه بوده است که قدرت خرید مردم را تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

این فروشنده پارچه چادر مشکی در شهر قزوین گفت: مردم زمانی که وارد فروشگاه شده و قیمت پارچه‌ها را جویا می‌شوند ابتدا شوکه شده و به فکر فرو می‌روند که آیا ضرورتی دارد که در حال حاضر چادر مشکی خریداری نمایند یا خیر.

وی افزود: تقریباً نیمی از مشتریان به دنبال خرید چادر مشکی ایرانی هستند که کیفیت آن با پارچه‌های متوسط تولید کشور کره، برابری می‌کند، استقبال مردم از پارچه چادر مشکی بافت داخل روزبه روز رو به افزایش است.

کم رنگ شدن پوشش چادر به معنای نابودی حیات فرهنگی جامعه است. اگر به همان اندازه که هزینه برای واردات چادر مشکی اختصاص می‌یابد به شرکت‌های نساجی و پارچه بافی کمک شود نه تنها به جهش تولید کمک شده بلکه قیمت چادر تنظیم و این پوشش کامل اسلامی در جامعه حفظ خواهد شد.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18 تیر 1399، کد خبر: 2294981،  www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین