پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
رئیس هیات عامل ایمیدرو بر برنامه اصلاح قوانین به نفع تولید و صادرات که در سند توسعه گوهرسنگ‌ها آمده است، تاکید کرد.

شعار سال: رئیس هیات عامل ایمیدرو بر برنامه اصلاح قوانین به نفع تولید و صادرات که در سند توسعه گوهرسنگ‌ها آمده است، تاکید کرد.

*** نشست نهایی کردن سند ملی گوهر سنگ‌ها

خدادا غریب پور در نشست نهایی کردن سند ملی گوهر سنگ‌ها و استراتژی‌های برگرفته از آن که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاونان و مدیران وزارتخانه‌های صمت و میراث فرهنگی و گردشگری و نیز روسای تشکل‌های تخصصی برگزار شد، اظهار داشت: ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی، گمرک و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، معافیت از پرداخت حقوق دولتی توسط معدنکاران، اصلاح نظام تعرفه‌ای و حذف مالیات بر ارزش افزوده را برای رونق بخش‌های تولیدی و تجاری، تسهیل صادرات و جلوگیری از ورود قاچاق اجرایی می‌کند.

*** سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از ارائه نسخه نهایی سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها برای حاضران، افزود:این سند پس از نهایی شدن، از امسال به اجرا گذاشته می‌شود

غریب پور تاکید کرد:گوهرسنگ‌ها، نخستین بخشی است که به صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نسخه فعلی سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها و برنامه‌ریزی عملیاتی آن حاصل ماه‌ها برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات مشترک با تمامی ذینفعان این صنعت است، گفت:

ساز و کار‌هایی در این سند ملی تعریف شده که بخش خصوصی میدان دار اصلی، و دولت حامی و تسهیل گر باشد.

*** پروانه‌های اکتشافی و بهره‌برداری معادن گوهرسنگ‌ها

وی در خصوص واگذاری پروانه‌های اکتشافی و بهره‌برداری معادن گوهرسنگ‌ها به بخش خصوصی، گفت: قرار است حتی پروانه‌های اکتشافی و بهره برداری معادن گوهرسنگ‌ها نیز به بخش خصوصی واگذار شود و طرف دولتی تنها به اصلاح قوانین با هدف ارایه مشوق‌ها و تسهیل‌گری طی برنامه‌ریزی و نظارت بپردازد.

همچنین آموزش‌ها، استانداردها، توسعه زیرساخت‌های این صنعت و موارد بالادستی را پیاده سازی کند.

*** برنامه‌های اکتشافی ایمیدرو

غریب پور درباره برنامه‌های اکتشافی ایمیدرو، گفت: ایمیدرو در برنامه اکتشافی خود، غربالگری مطالعات گذشته ۱۶ استان توسط خانه معدن را تحت پیگیری قرار داده و همچنین مطالعه در پانزده استان دیگر و فعالیت اکتشافی در محدوده‌های امیدبخش گوهرسنگ‌ها را در دست اقدام دارد به طوری که با صدور پروانه‌های اکتشاف، بخش خصوصی به فعالیت بپردازد.

*** ۶ استراتژی برای توسعه گوهرسنگ‌ها

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه اضافه کرد: سند توسعه گوهرسنگ‌ها در دو افق ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ دیده شده و با احتساب اشتراک این دو زمان، ۶ استراتژی دارد.

‌اصلاح ساختار کلان، توسعه زیرساخت‌های کسب و کار و توسعه مدیریت منابع انسانی در هر دو افق مشترک هستند.

*** برنامه حذف مالیات بر ارزش افزوده و معافیت‌های بیمه‌ ای

غریب پور پیرامون برنامه حذف مالیات بر ارزش افزوده و معافیت‌های بیمه‌ای تصریح کرد: حذف تعرفه واردات سنگ‌های خام و تراش خورده سوارنشده به دلیل استفاده در محصول به عنوان مواد اولیه و همچنین با هدف جلوگیری از قاچاق، مطابق برنامه‌ریزی پیگیری می‌شود.

در سال جاری اصلاح نظام تعرفه‌ای و خود اظهاری مالیاتی پیش بینی شده تا شرایط کسب و کار ۳۵ تا ۴۰ درصد تسهیل شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای در برنامه‌ریزی عملیاتی گوهرسنگ‌ها دیده شده شد، ادامه داد: حذف مالیات برارزش افزوده نیز در زنجیره تولید این صنعت پیگیری شده به طوری که شرایط برای ایجاد ارزش افزوده و سپس صادرات آن فراهم شود.

*** تشکیل شورای عالی خانه گوهرسنگ‌ها

غریب پور با اشاره به بخش دیگری از استراتژی توسعه صنعت گوهر سنگ ها، به نهادسازی در این حوزه، گفت: ایجاد تشکل خانه گوهرسنگ‌ها و احداث مرکز ملی ارزیابی و اعتبارسنجی از جمله اقدامات پیش رو است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تاکید کرد: شورای عالی خانه گوهرسنگ‌ها با حضور وزارتخانه‌های صمت، ایمیدرو، علوم و تحقیقات، میراث فرهنگی و گردشگری و نیز اتاق‌های بازرگانی و اصناف، گمرک و تشکل‌های تخصصی تشکیل می‌شود.

*** انسجام صنعت گوهرسنگ‌ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان پیرامون ایجاد انسجام در این صنعت، اظهار داشت: تجمیع کارگاه‌های جزیره‌ای و خانگی در یک مجموعه در استان‌هایی همچون خراسان رضوی، تهران، یزد و آذربایجان شرقی و اصفهان که دارای گمرک تخصصی هستند زمینه توسعه صادرات را فراهم می‌آورد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 18 تیر    99، کد خبر:   189715، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین