پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران گفت: در تولید شیشه رشد نداشته ایم.
شعار سال: رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران با عنوان اینکه در تولید شیشه افزایش رشد نداشته‌ایم گفت: حداقل تا ۱۵ سال آینده نیاز به تولید بیشتر و افزایش نداریم لذا هر آماری مبنی بر رشد تولید شیشه کاملاً غلط است.
محمد علی قنبری، رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران با تاکید بر اینکه آمار افزایش رشد شیشه غلط است، اظهار داشت: از سال ۱۳۷۰ تا کنون به همت بخش خصوصی و برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب این افراد در این حیطه، کوره‌های شیشه جام هر ۱۹ سال یک بار خاموش می‌شوند. در کشور ۹ کوره شیشه جام وجود دارد. میزان تولید انواع شیشه‌های اتومبیل، دوجداره، خم، ضد گلوله و دیگر صنایع جانبی در حدی است که حداقل تا ۱۵ سال آینده نیاز به تولید بیشتر و افزایش نداریم لذا هر آماری مبنی بر افزایش رشد شیشه کاملاً غلط است.
وی ادامه داد: افزایش رشد تولید در شیشه جام، تنها در صورتی امکان دارد که کوره جدیدی ساخته شود. درحال حاضر کوره‌ها با تمام ظرفیت خود فعال هستند و نه تنها نیاز داخلی کشور را تامین می‌کنند؛ بلکه به دیگر کشور‌ها نیز صادرات داریم. فعالان این عرصه علاوه بر نیازسنجی‌های داخلی، بازاریابی‌های خارجی دقیقی دارند، مبادلات تجاری می‌کنند و به این ترتیب هیچگونه مشکلی در صادرات ایجاد نمی‌شود.
قنبری با بیان اینکه تمامی مواد اولیه تولید شیشه جام صددرصد در داخل کشور تامین می‌شود، گفت: البته درصدی از مواد مانند طلق وسط شیشه اتومبیل از کشور‌های خارجی وارد می‌شود که در این خصوص هیچ گونه مشکلی نداریم.
وی با اشاره به میزان حرارت مورد نیاز برای تولید شیشه جام افزود: تولید شیشه در ایران، بسیار موفق بوده و کیفیت این تولیدات مورد تقاضای اکثر کشورهاست. اکنون به اروپا، کشور‌های حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و کشور‌های همسایه صادرات بسیار خوبی داریم. البته با توجه به کرایه‌های حمل‌ونقل و حساسیت این کالا در جابه‌جایی‌ها، هزینه‌های حمل‌ونقل آن زیاد خواهد شد؛ لذا اگر بخواهیم به کشور‌های دورتری صادرات داشته باشیم، حمل‌ونقل آن گران شده و همین عامل نه برای کشور صادرکننده و نه برای کشور واردکننده مقرون به صرفه نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۸۸۵۰، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین