پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
شاکر احمدیان گفت: طبق برآورد انجام شده در سال زراعی جاری هشت هزار و ۴۷۸ تن خرما از نخلستان‌های شهرستان خرمشهر برداشت خواهد شد.

شعار سال:معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر میزان برداشت خرما از هر هکتار از نخلستان‌های خرمشهر را پنج تن پیش‌بینی کرد و گفت: طبق برآورد انجام شده در سال زراعی جاری هشت هزار و ۴۷۸ تن خرما از نخلستان‌های شهرستان خرمشهر برداشت خواهد شد.

شاکر احمدیان با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد افزود: پارسال یکهزار و ۸۰۰ تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری توسط تعاون روستایی خریداری شد.

وی عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی اعلام کرد و گفت: استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی از عمده ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر به کشت پاجوش نخل در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های خرمشهر به زیر کشت پاجوش ارقام صادراتی و مرغوب استعمران، برحی و زاهدی رفته است.
شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن بارور و یک هزار و ۶۰۰ هکتار نیز به صورت نهال یا غیر بارور هستند.
تعداد بازدید : 58
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما  ، تاریخ انتشار: 22 تیر 1399، کد خبر:2763784،www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین