پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
وزارت حمل و نقل عراق امروز جمعه تاکید کرد که پروژه ارتباط خطوط ریلی با ایران، برای اهداف تجاری استفاده نخواهد شد
شعار سال: به نقل از خبرگزاری عراق «واع»، ناصر حسین وزیر حمل و نقل عراق به این خبرگزاری گفت: این پروژه در ابتدا فقط برای مسافربری خواهد بود و از استان‌های بصره، ذی قار، میسان و المثنی می‌گذرد و همه این استان‌ها از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، افزود: مطالعاتی در باره میزان تاثیر این پروژه بر بنادر عراق و میزان رونق بنادر ایرانی انجام گرفته است. وزارت بازرگانی و برنامه ریزی، حمل و نقل و وزارت خارجه به بررسی این پروژه خواهند پرداخت، سپس در باره استفاده تجاری از این پروژه تصمیم گیری خواهند کرد.

ناصر حسین ادامه داد: وزارت حمل و نقل همچنین پروژه قدیمی ریلی از شلمچه تا بصره به طول ۳۲ کیلومتر دارد که به امضا رسیده، و از مکان‌های متعددی که دارای میادین مین و زمین‌های مردمی است عبور می‌کند.

وی بیان داشت: پل از روی رودخانه کارون به طول یک کیلومتر عبور خواهد کرد، و ایران متعهد شده است که با مسؤولیت خود آن را بسازد، اما گذرگاه دریایی را وزارت حمل و نقل عراق خواهد ساخت.

وزیر حمل و نقل عراق خاطرنشان کرد: در باره خطوط مرزی در شلمچه اختلافاتی بین دو طرف وجود دارد؛ و گفتگو‌ها و مکاتبات رسمی بین وزارت خارجه و طرف ایرانی صورت گرفته است. تا وزارت خارجه عراق در باره این اختلافات با طرف ایرانی مذاکره نکند و موضوع را حل و فصل نکند؛ وزارت حمل و نقل نمی‌تواند این پروژه را اجرایی کند.

وزارت حمل و نقل عراق بیشتر اعلام کرده بود: تلاش دارد ارتباط بین عراق و اروپا را از راه خطوط ریلی برقرار کند. همچنین اعلام کرد که در صدد بهبود و توسعه خطوط ریلی با ترکیه است. به طوری که عملیات حمل و نقل برای جابه‌جایی مواد از بنادر عراق به سوی ترکیه سپس به طرف اروپا، از طرف غربی نیز به سمت سوریه تا بندر طرطوس و دریای مدیترانه، و از جهت شرقی به سمت ایران برقرار باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1399، کد خبر: 978501،  www.fa.shafqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین