پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
سعید زیباکلام در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه ، درخصوص صدور حکم کیوان صمیمی سردبیر مجله ایران فردا، که به دلیل شرکت در تجمع روز کارگر بازداشت شده بود، مطالبی را عنوان کرد که در مطلب زیر می خوانید.

شعار سال : جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه

سلام و رحمت خدا بر شما و بر همه نیک‌خواهان و میهن‌دوستان شفیق ملت ایران.

و سلام بر همه عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان صدیق و امین ملت ایران.

لابد مستحضر هستید که کیوان صمیمی، سردبیر مجله ایران فردا، به دلیل شرکت در تجمع روز کارگر سال ۹۸ بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده بود تا اینکه اخیرا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر، بدون حضور وی و نیز وکیلش، حکم سه سال حبس وی تایید شد.

جناب آقای رئیسی!

دادگاه تجدیدنظر بدون حضور متهم و وکیلش، بخشی از اصلاحات قوه قضائیه است؟

آقای رئیسی!

بنظر شما یکی از مهمترین معضلات دستگاه قضا رفتار خودسرانه و بلاضابطه و قانون‌شکنانه‌ی آن نیست؟

آقای رئیسی!

واقعا صلاح نمی‌دانید برای اعتمادی که قوه قضائیه سالیان متمادی تحت ریاست آیه‌الله محمد یزدی، آیه‌الله هاشمی شاهرودی و آیه‌الله صادق لاریجانی از دست داده، رویه‌های ناسالم آن دوران را مشخصا اعلام و سپس رویه‌های جایگزین اصلاحی را علنا و رسماً به اطلاع عموم مردم برسانید؟

جناب آقای رئیسی!

جنابعالی بخوبی می‌دانید که تا هنگامی که ساختارها و رویه‌های قضایی صریحا و علنا اصلاح نشوند صدها اکبر طبری، رسول دانیال زاده، هادی رضوی، برادران نجفی، داماد آقای شمخانی، سلاطین و آمران کلاک لواسان، سلاطین و آمران باستی هیلز، سلاطین سکه، سلاطین خودرو، و سلطان جنگلهای گلستان(آیه‌الله...) را هم محاکمه علنی و محکوم کنید، دست به ترکیب و ساختار قوه نزده‌اید و اصلاحاتی صورت نگرفته است.

جناب آقای رئیسی!

شما بخوبی می‌دانید که تمام رشته‌های کم یا زیادِ فرضا مثبت شما در دوره ده ساله ریاستتان می‌تواند ظرف یکی دو سال بعد با ریاست فردی با مشی پیشینیان شما به باد فنا برود و روز از نو و تضییع حقوق مستضعفان بنفع اغنیای هوسران و متکاثران ثروت و قدرت و سرکوب عدالت‌خواهان و آزادیخواهان از نو.

رئیس قوه قضائیه!

یادتان باشد باید عموم مردم، و بویژه محرومان و مستضعفان جامعه، بدون رعب و وحشت وارد عدلیه شوند و بدون لکنت زبان و بهمراه وکیل خود در دادگاهی علنی از خود دفاع کنند. تا زمانیکه چنین نشود مردم احساس نمایشهای غیر واقعی خواهند کرد.

جناب آقای رئیسی!

بازدیدهای سرزده حتی در شکل و شمایلی ناشناخته متعلق به دوران شاه عباس صفوی است. گستردگی معضلات عرصه زیر نظر جنابعالی با امکانات ارتباطاتی معاصر قابل احصا و بررسی است. از نظر بسیاری از فرهیختگان جامعه، این بازدیدها فقط بکار فریب ساده‌لوحان می‌خورد.

جناب آقای رئیسی!

رضایت و مقبولیت و مشروعیت شما و سایر مقامات عالیه هر روزه همچون برگ خزان فرو می‌ریزد. لازمست قبل از رسیدن "هنگامه بی‌بازگشت"، صدای ضجه‌ها، شیون‌ها، ناله و نفرینها را با تمام وجود بشنوید و از مدح و ثنای اطرافیان بگریزید که آنها اکثرا بفکر انبان دنیای خود هستند.

جناب رئیسی!

تصور نکنید که "هنگامه بی‌بازگشت"، اخطاریه و یا احضاریه برای شما و سایر مقامات صادر می‌کند. به ضجه‌های محرومان از کارگران و معلمان و بازنشستگان و کپرنشینان و بیکارانِ بینوای سراسر کشور با دقت گوش فرا دهید.

و من یغلل یاتِ بما غلّ یوم القیامه، ثم توفی کل نفس ما کسبت و هم لایظلمون"

والسلام علی من اتبع الهدی

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین