پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
آنچه به عنوان خودروی داخلی به دست مردم می‌رسد شایسته آنان نبوده و افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها خوشایند مجلس نیست که این موضوع محدود به بازار خودرو نمی‌شود.
  شعار سال:عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است تحویل خودروهای داخلی به مردم با کیفیت ۱۰ سال پیش قابل قبول نیست.
 

*** تحویل خودروهای داخلی
 
، عبدالناصر درخشان ا اعلام این مطلب، بیان کرد:
 
مجلس یازدهم دو ماهی است که شکل گرفته و با تشکیل کمیسیون‌ها تازه کارش روی روال افتاده است که بزودی باید برای بررسی و تصمیم کارشناسی درباره بازار خودرو از خودروسازان دعوت کرده و صحبت‌های آنان را نیز بشنویم.
 
مجلس باید برای کنترل و نظارت بیشتر روی بازار خودرو تمهیداتی داشته باشد، اینکه خودرویی با کیفیت ۱۰ سال پیش تحویل مردم شود امر قابل قبولی نبوده و حتی اگر با همین میزان افزایش قیمت خودرو مردم شاهد افزایش کیفیت هم بودند شاید نگرانی‌ها کمتر می‌شد.
 
*** مشکلات و نگرانی خودروسازان
 
وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم روز به روز کاهش و قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، اضافه کرد:
 
این همان چیزی است که مردم را نگران کرده است و مجلس برای تصمیم‌گیری در این باره باید درد دل، مشکلات و نگرانی خودروسازان را نیز شنیده و در این باره نمی‌توانیم یکطرفه قضاوت کنیم.
 
ما باید نگاه کارشناسانه‌تری به این موضوع داشته باشیم و قدم به قدم با تدبیر جلو برویم که در این راستا بایستی اطلاعات کافی جمع آوری کنیم تا نگاهمان نگاه کارشناسانه باشد و بعد بتوانیم برای وضعیت بازار خودرو راهکار بدهیم.
 
*** دلال‌ها، عامل افزایش قیمت
 
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از افزایش قیمت خودرو به خاطر واسطه‌ها و دلال‌ها است، اضافه کرد:
 
همانطور که می‌بینید کارخانجات خودرو یک قیمت را برای خودروها اعلام می‌کنند در حالی که همان خودرو در بازار با فاصله قیمتی بسیار زیادی به فروش می‌رسد.
 
بخشی از این موضوع البته به کاهش عرضه برمی‌گردد، البته آن زمانی که عرضه خودرو نیز زیاد بود فاصله قیمت کارخانه و بازار معنی‌دار بود.
 
 
*** دلایل کاهش عرضه خودرو
 
  عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان پیرامون دلایل کاهش عرضه خودرو، بیان کرد:
 
کاهش عرضه خودرو در حال حاضر به دلیل این است که شرکت‌ها توان تولید ندارند، زیرا محدودیت‌هایی در ورود مواد اولیه به کشور وجود دارد.
 
اگرچه گفته می‌شود برخی خودروها ۱۰۰ درصد تولید داخل است، اما برخی نیازها باید از خارج کشور وارد شود.
 
در نهایت خودروسازان هر اندازه که با چالش مواجه باشند آنچه به عنوان محصول نهایی به دست مردم می‌رسد شایسته مردم ما نیست.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از    خبرگزاری صنایع  ،تاریخ انتشار:   11 مرداد 1399،کدخبر:  196436 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین