پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
مربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم گفت: من به‌عنوان مربی و همه بازیکنان تلاش‌مان کسب بهترین نتیجه است و کمتر از قهرمانی برای ما معنا ندارد. این ذهنیت از مربی و مسئول تیم به بازیکن می‌رسد.
  شعار سال:لیگ برتر فوتبال بانوان امسال شرایط متفاوتی داشت‌. با اینکه شهرداری بم همچون دوره‌های قبل در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا مسابقات لیگ فوتبال نیمه‌کاره رها شود. بعد از مدت‌ها تعطیلی سازمان لیگ تصمیم به معرفی تیم قهرمان گرفت و با توجه به اختلاف شهرداری بم با تیم دوم جدول، بم برای هفتمین بار جام قهرمانی را به خانه برد. خبرنگار «فرهیختگان» گفت‌وگویی را با مرضیه جعفری و سمانه چهکندی مربی و بازیکن شهرداری بم انجام داده که در ادامه می‌خوانید.
 
هفتمین قهرمانی لیگ چه حسی دارد؟
 
جعفری: من به‌عنوان مربی و همه بازیکنان تلاش‌مان کسب بهترین نتیجه است و کمتر از قهرمانی برای ما معنا ندارد. این ذهنیت از مربی و مسئول تیم به بازیکن می‌رسد. سال اول که در لیگ شرکت کردیم باوجود اینکه همه بازیکنان ما بومی بودند و بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌های دیگر مانند ملوان و شن‌سا بازی می‌کردند، عنوان سومی را کسب کردیم. به این کاری نداشتم کدام بازیکن در تیم ما بازی می‌کند بلکه دنبال بهترین‌ها بودم. سال دوم حضورمان چهارم شدیم اما از آن سال به بعد به مدت چهار سال متوالی عنوان قهرمانی را کسب کردیم. برای دفاع از این عنوان، دو دوره وقفه افتاد، اما در این دو دوره ما صدرنشین جدول رده‌بندی بودیم.
 
چهکندی: همان‌طور که می‌دانید شرایط بانوان در لیگ برتر سخت است چراکه اسپانسر حمایتی نمی‌کند، البته همه این صحبت‌ها تکراری است اما باز هم می‌گویم. مسئولان بم واقعا در این سال‌ها زحمت کشیدند. مدیریت قوی باعث شد این نتیجه حاصل شود. این تیم هر سال عنوان قهرمانی را داشته است. ما تلاش کردیم با هزینه‌هایی که بم انجام داده زحمات آنها را جبران کنیم تا اسپانسر بیشتر به سمت ما بیاید.
 
خیلی‌ها بر این باور هستند بازیکنان شهرداری بم سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند و در زمین چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنند و همین عامل قهرمانی این تیم است.
 
جعفری: کسی به این موضوع توجه نکرده که بازیکنان بم چه طوری جمع شده‌اند. هیچ کدام از این بازیکنان در پست خودشان نبودند. این پست‌هایی است که من برایشان انتخاب کردم. من همه بازیکنان را جابه‌جا کردم چون تصمیم‌گیرنده خودم بودم. خیلی تیم‌ها هستند که بازیکنان‌شان سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند اما این نتیجه حاصل نشده است. ما بازیکنانی داشتیم که از تیم رفتند و بازیکنان جدید جایگزین آنها شدند، اما باید این نکته را بگویم بچه‌های ما خیلی زحمت کشیدند و از جان‌شان مایه گذاشتند. همه آنها هدف قهرمانی دارند، در هر شرایطی که من خواستم تمرین کردند، خدا هم کمک کرد تا ما برای هفتمین‌بار قهرمان شویم.
 
باتوجه به شرایطی که تیم‌ها در لیگ امسال داشتند فکر می‌کردید باز هم قهرمان لیگ شوید؟
 
جعفری: من وقتی تیم را می‌بندم اول به خدا توکل می‌کنم بعد به این فکر می‌کنم که ما قهرمانی را به خاطر خوشحال کردن مردم می‌خواهیم. همیشه دوست داشتم جایی که کار می‌کنم، موفق باشم. در این شرایط سخت بم زحمت کشیدیم و امید داشتیم بتوانیم باز هم از عنوان قهرمانی دفاع کنیم. هر بازی برای ما حکم فینال داشت. ما دوست نداشتیم بازنده از زمین خارج شویم.
 
چهکندی: سطح مسابقات امسال خیلی بالا بود حریفان هم خیلی بهتر شده بودند اما از همان اول عزم‌مان را جزم کردیم بدون باخت قهرمان لیگ شویم. با اینکه بازی‌ها ناتمام ماند و ما نتوانستیم عنوان خانم‌‌گلی یا بهترین پاسور را به دست بیاوریم اما توانستیم بدون باخت قهرمان لیگ برتر شویم. از طرفی سه تیم مقابل ما بازی نکردند که اگر این مسابقات انجام می‌شد حتما خانم‌گلی و حتی پاسور برتر لیگ از تیم ما انتخاب می‌شد. من ۸ سال است که در تیم بم بازی می‌کنم و خوشحالم که توانستیم باز هم عنوان قهرمانی را کسب کنیم.
 
سخت‌ترین و حساس‌ترین بازی شما در لیگ، مقابل چه تیمی بود؟
 
جعفری: وچان کردستان سخت‌ترین بازی بود. نیمه اول را یک بر صفر باختیم البته قبلا در چند بازی این اتفاق رخ داده بود اما توانستیم نیمه دوم به برتری برسیم و قهرمانی نیم‌فصل را کسب کنیم. اگر می‌باختیم وچان قهرمان می‌شد. این بازی ۵ دی‌ماه مصادف با زلزله بم بود. ما خیلی فرصت داشتیم اما نمی‌توانستیم به گل دست پیدا کنیم. از خدا خواستم جواب تلاش بچه‌ها را بدهد. با بازیکنانم در نیمه دوم صحبت کردم همه آنها همدل شدند که بتوانند این بازی را ببرند. ما نیمه دوم بازی خیلی خوبی داشتیم و توانستیم با وجود برف و باران به برتری برسیم.
 
چهکندی: بهترین بازی ما مقابل شهرداری سیرجان بود. با توجه به اینکه این بازی دربی محسوب می‌شود حساسیت زیادی دارد. دور برگشت نتوانستیم ۴ بر صفر به برتری برسیم. من در این بازی دو پاس‌گل دادم.
 
وضعیت قرارداد‌های بازیکنان و مربیان در لیگ فوتبال بانوان به چه صورت است؟
 
جعفری: بعضی از تیم‌ها ممکن است اسپانسر ضعیفی داشته باشند بعضی از تیم‌ها اسپانسر خوبی دارند اما مدیریت‌شان ضعیف است. اسپانسر ما در حد متوسط بود اما مدیریت خوبی داشت. هزینه تیم ما امسال یک‌میلیارد تومان بود که باید این پول بین ۲۰ بازیکن، کادر، سالن، خوراک، فیزیوتراپی و بیماری بازیکنان تقسیم می‌شد. نمی‌دانم تیم‌های دیگر چقدر قرارداد می‌بندند، اما بالا‌ترین تیم لیگ برتر با یک میلیارد تومان  بسته شده است.
 
چهکندی: معمولا بازیکنان فوتبال جایی مشغول نیستند. همه چیز ما فوتبال است اما مبلغ قراردادمان به‌ اندازه کفش یک بازی فوتبال مرد هم نمی‌شود. فقط عشق و علاقه است که ما را به سمت فوتبال کشانده است.
 
داوری را در لیگ امسال چطور دیدید؟
 
جعفری: خیلی بد بود. ما داوری خوب هم در لیگ داریم اما در مجموع داوری اصلا خوب نبود. من تنها مربی‌ای هستم که تا الان اخراج نشده‌ام، اما در برخی از مسابقات فقط من داور معترض نبودم بلکه مربی حریف هم اعتراض داشت. این نشان می‌دهد داوری خوب نبوده است.
 
حرف پایانی؟
 
جعفری: هنوز برنامه ما برای فصل آینده مشخص نیست. امیدوارم کرونا تمام شود و بتوانیم فصل را شروع کنیم.
 
چهکندی: از زحمات مدیریت شهرداری بم تشکر می‌کنم. تیمداری در بخش بانوان سخت است امیدوارم عنوان قهرمانی بم سال‌ها ادامه داشته باشد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از    روزنامه فرهیختگان   ،تاریخ انتشار:  13  مرداد 1399،کدخبر:  44043،www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین