پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
رئیس مرکز ملی فرش ایران ثبت جهانی نشانه جغرافیایی فرش دستباف برای ۱۴ منطقه را مهم‌ترین اقدامات دولت دانست.
شعار سال :‌ فرح‌ناز رافع در خصوص ثبت جهانی نشانه جغرافیایی فرش دستباف، اظهار داشت: ثبت طرح و نقشه برای ۲۴۰ اثر، ثبت جهانی نشانه جغرافیایی فرش‌دستباف برای ۱۴ منطقه و ثبت ملی نشانه جغرافیایی فرش دستباف برای ۱۳ منطقه از مهم‌ترین اقدامات در دولت دوازدهم در حوزه فرش‌دستباف بوده است و در دولت دوازدهم ایجاد زنجیره تامین مواد اولیه فرش‌دستباف در منطقه محروم مراوه تپه در استان گلستان آغاز شد.
 
وی با تأکید بر ضرورت توجه به بخش خصوصی، افزود:از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی ستاد راهبری فرش دستباف و استفاده از توان آن‌ها در کمیسیون‌های تخصصی بهره‌گیری شد و در دولت دوازدهم برای راه اندازی شتاب‌دهنده تخصصی فرش دستباف در ۶ استان برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

همچنین ۷ طرح تحقیقاتی مطالعاتی در حوزه شناخت مواد اولیه، دار و ابزار، رنگرزی، طرح و نقش، تاریخ شفاهی فرش‌دستباف، چله کشی و چله دوانی و مکانیزم فنی بافت در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و ... انجام شد.
 

 اعطای ۱۶ فقره تسهیلات

رییس مرکز ملی فرش ایران در پایان پیرامون اعطای ۱۶ فقره تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری را از دیگر اقدامات دانست و گفت: این کمک‌ها در مجموع با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۱۲ میلیون ریال از سال ۹۲ تا سال ۹۵ برای ایجاد مجتمع متمرکز قالی بافی اعطا شد و همچنین حمایت از طرح‌های دانشجویی در ۱۹ طرح تخصصی، برگزاری یک دوره آموزشی آشنایی دبیران کاردانش با فرش‌دستباف و برگزاری ۴ دوره المپیاد‌های فرش دستباف از دیگر اقدامات بوده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صنایع، تاریخ انتشار:۱۵مرداد، ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۹۸۵۰۶ _ sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین