پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت ملی هوشمند برای بیش از ۴۷ میلیون نفر خبر داد و گفت: اگر امکان تأمین بدنه فراهم شود، ظرف کمتر از شش ماه می توانیم کل جامعه هدف صدور کارت ملی هوشمند را پوشش دهیم.
شعار سال:سیف الله ابوترابی درباره وضعیت صدور کارت ملی هوشمند، گفت: تقریبا ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور، واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که خوشبختانه با همت و تلاش همکارانم در دفاتر پیشخوان و پست در سراسر کشور، تاکنون ۵۷ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۱۵ نفر از هموطنان از طریق ایستگاه های متفاوت مراحل تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند و یک جمعیتی کمتر از ۵ میلیون نفر، هنوز مراحل تکمیل ثبت نام را انجام نداده اند که به طور میانگین ماهانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حسب نیاز به کارت هوشمند یا رسید کارت هوشمند به واحدهای اجرایی مراجعه می کنند.
 
وی افزود: در عین حال از این جمعیت بیش از ۵۷ میلیونی، برای ۴۷ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۵۶۳ نفر کارت ملی هوشمند صادر کرده ایم و خوشبختانه تولید ملی هم به حرکت درآمده و عزیزان ما در چاپخانه دولتی تا امروز نزدیک به سه میلیون کارت صادر کردند و به شرکت تراشه گذار واگذار کردند که این شرکت هم تا دیروز یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱۲ کارت تولید داخل را به ما ارایه دادند که کارت ها را صادر کردیم و به مردم رساندیم.
 
ابوترابی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، ادامه داد: نجابت هموطنان عزیز منجر شد که وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال به صورت روزانه پیگیر تأمین اعتبار و تأمین بدنه کارت باشند و قرار شد هفته آینده هم دیداری با رئیس جمهور داشته باشند تا بتوانیم کاری را که در دولت تدبیر و امید آغاز شده به سرانجام برسانیم تا همه هموطنان از کارت ملی هوشمند برخوردار باشند.
 
وی افزود: بنابر آمار ثبت نامی ها، به دلیل تحریم هایی که انجام شد و امکان واردات بدنه کارت وجود نداشت و همچنین به دلیل مشکلات اعتباری، تاکنون یک جامعه ۱۰ میلیون نفری که ثبت نام کرده اند، در نوبت هستند که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال برایشان کارت صادر کنیم. در این زمینه بحث تأمین بدنه کارت از سوی چاپخانه دولتی و تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه مهم است که در قالب دو گزارش به آقای رییس جمهور ارائه شده تا بتوانیم مشکل این هموطنان را که نزدیک به دو سال در نوبت مانده اند، را حل کنیم.
 
وی با اشاره به وجود ظرفیت صدور ماهانه ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند از سوی سازمان ثبت احوال، گفت: اگر همکاران در چاپخانه دولتی یا مراجع ذی صلاح که متولی تأمین بدنه کارت هستند، بدنه را تأمین کنند، در کمتر از شش ماه می توانیم کارت ها را برای جامعه هدف صادر کنیم.
 
سخنگوی سازمان ثبت احوال ادامه داد: گره اصلی کار این است که بدنه کارت باید تأمین شود. ان شاء الله این مشکل با دستور آقای رییس جمهور حل خواهد شد. هفته آینده جلسه ای برای این موضوع برگزار می شود تا بتوانند مشکل را قبل از پایان دولت حل کنند و همه هموطنان از امتیازات ویژه کارت ملی هوشمند بهره مند شوند.
 
ابوترابی ادامه داد: اکنون یک سال و نیم از برنامه عقب هستیم. با تکمیل این برنامه، کلید ورود به دولت الکترونیک را به سرانجام می رسانیم. مردم خیلی نجابت به خرج دادند، فکر می کنم با تأمین بدنه کارت بتوانیم تا پایان سال و یا قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری، کارت ملی را تحویل مردم دهیم. سازمان ثبت احوال هیچ مشکلی برای صدور کارت ندارد، بلکه مشکل ما تأمین بدنه است که طبق بند "د" ماده ۴۶ قانون محاسبات عمومی، تأمین بدنه کارت به چاپخانه دولتی محدود شده است که فکر میکنم با دستور رییس جمهور مشکل حل شود.
 
وی گفت: تاکنون سه میلیون کارت ارائه شده اما این میزان نیاز ما را رفع نمی کند؛ چراکه یک جمعیت ۱۰ میلیونی در نوبت داریم و برخی هم بعدا مراجعه می کنند، بنابراین حدود ۱۵ میلیون کارت نیاز داریم. ما فقط متولی صدور کارت ملی هوشمند هستیم. اگر امکان تأمین بدنه فراهم شود، ظرف کمتر از شش ماه می توانیم کل جامعه هدف را پوشش دهیم. خوشبختانه کارت تولید داخلی به چرخه آمده و بخشی از نیازها را رفع می کند.
 
ابوترابی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی مکلفند که از طریق سامانه برخط که در ۲۰۰ هزار نقطه کشور در اختیار است، برای رفع مشکل افرادی که در نوبت هستند، با رسید کارت و سریال شناسنامه اقدام کنند.افرادی هم که هنوز ثبت نام‌نکرده اند، بدانند که از هیچ خدمتی در سیستم اداری نمی توانند بهره مند شوند.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایسنا  ،تاریخ انتشار:   21 مرداد 1399،کدخبر: 99052115374  ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
کارت ملی ایرانی هم تولید داخل نیست چه برسه به بقیه مسائل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین