پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقدام به ساخت ۱۳ مدرسه در استان لرستان کرده است که از این تعداد، ۵ مدرسه طی مراسمی جداگانه در روز‌های ۳۰ و ۳۱ اَمرداد سال ۱۳۹۹ افتتاح شد.
شعار سال: بانک پاسارگاد بلافاصله پس از وقوع حادثه‌ی سیل در برخی از مناطق کشور، علاوه بر ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی، مشارکت خود را در امر ساخت مدرسه در مناطق آسیب‌دیده اعلام کرد. در این راستا، عملیات احداث ۱۳ مدرسه در نقاط سیل‌زده‌ی استان لرستان توسط این بانک آغاز شد. از این تعداد ۵ مدرسه در شهر‌های الیگودرز (روستای کشکک)، دورود (روستای فرمان‌آباد)، الشتر (روستای گریران علیا)، چگنی (روستای دوره) و نورآباد (روستای نبی‌وند) به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شدند.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاح این مدارس، با حضور دکتر خدابخش و دکتر ابراهیمی نمایندگان مردم الیگودرز، سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، اسد عبدالهی معاون اقتصادی استانداری لرستان، دکتر امیری معاون عمرانی استانداری، دکتر قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، اسماعیل دوستی معاون مدیرعامل این بانک در امور پشتیبانی، تعدادی از مقامات و مسئولان استانی و محلی و جمعی از مدیران بانک‌پاسارگاد، همچنین گروهی از دانش‌آموزان و اهالی مناطق برگزار شد.

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد: بانک‌پاسارگاد یک بانک اقتصادی-فرهنگی است

مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد در مراسم افتتاح این مدارس، ضمن قدردانی از استقبال و میهمان‌نوازی مردم شریف لرستان گفت: بانک‌پاسارگاد در کنار انجام فعالیت‌های پولی - اقتصادی خود در سراسر کشور، به‌عنوان یک وظیفه‌ی ملی و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، نسبت به ساخت مدرسه اقدام کرده‌است.

وی در خصوص اقدامات بانک‌پاسارگاد پس از وقوع حادثه‌ی سیل در برخی از استان‌های کشور ادامه داد: پس از وقوع حادثه‌ی سیل، بانک‌پاسارگاد بلافاصله وارد عمل شد و علاوه بر ارسال کمک‌های نقدی و ملزومات مورد نیاز هم‌میهنانمان، آمادگی خود را برای مشارکت در ساخت مدارس آسیب‌دیده اعلام کرد. در این راستا، ساخت ۲۰ مدرسه را در مناطق مختلف سیل‌زده‌ی کشور تعهد کرد که از این تعداد ۱۳ مدرسه در استان لرستان، با هزینه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بانک‌پاسارگاد در امر مدرسه‌سازی، از اصول و فرهنگ این بانک ناشی می‌شود، ادامه داد: بانک‌پاسارگاد علاوه بر ساخت مدرسه در مناطق سیل‌زده، ساخت مدرسه و کتابخانه را در برخی از نقاط کمتر توسعه‌یافته‌ی کشور نیز دنبال کرده‌است.

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد از این بانک به‌عنوان یک بانک اقتصادی- فرهنگی یاد کرد و افزود: از ابتدای فعالیت بانک‌پاسارگاد، ادبیات و فرهنگی غنی در آن حکم‌فرما بوده است. همکاران ما در بانک‌پاسارگاد، به عنوان سرمایه‌های اصلی این بانک قلمداد می‌شوند. اگر در بانک‌پاسارگاد توانسته‌ایم به توفیقی دست یابیم و این‌چنین در خدمت هم وطنان عزیز باشیم، پس از لطف خداوند، به سرمایه‌ی انسانی ارزشمند، هوشمند، متعهد، معتقد و با دانش این بانک برمی‌گردد.

مجید قاسمی در ادامه، ضمن اشاره به سایر اقدامات این بانک در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: بانک‌پاسارگاد در حوزه‌ی بهداشت و درمان نیز اقدامات ارزشمندی انجام داده‌است. این بانک ساخت ۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور را تعهد کرده‌است که فاز اول آن در قم در حال ساخت است. در دوران شیوع ویروس کرونا، کمک‌های قابل‌توجهی را برای رفع کمبود ماسک و لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کردیم و برای حمایت از تولید واکسن کرونا در کشور، اعلام آمادگی کرده‌ایم. همچنین امسال، سیزدهمین سالی است که این بانک از نفرات برتر آزمون سراسری، تا هر مقطعی که در داخل کشور ادامه تحصیل دهند، حمایت می‌کند. حمایت از چاپ کتاب‌های نفیسی همچون مصحف شریف طباخ، شاهنامه شاه‌طهماسبی، تاریخ جامع ایران، رنج و رنگ و ... همچنین حمایت از هنر‌های تجسمی کشور از دیگر اقدامات این بانک است.

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد در پایان تصریح کرد: آلبوم خاص پاسارگادی، از آرزو‌های دانش‌آموزان مدارس احداث‌شده تهیه و از آنان در ادامه تحصیلات تا مقطع دکترا حمایت خواهیم کرد. امیدواریم برکات این مدارس، شامل تمام ایران شود و در آن‌ها مدیرانی تربیت و به جامعه برای نقش آفرینی ملّی معرفی شوند و بتوانند برای کل کشور مفید باشند.

نماینده مردم سلسله و دلفان: بانک‌پاسارگاد الگویی در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی است

در این مراسم دکتر یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس، ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند بانک‌پاسارگاد در امر مدرسه‌سازی، گفت: از زمانی که مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به این حوزه ورود پیدا کرد، شاهد کمک‌های خوبی در این بخش بودیم. در واقع می‌توان گفت این بانک به‌عنوان یک بانک الگو در امر محرومیت‌زدایی شناخته‌شده‌است.

وی ادامه داد: لرستان استانی است که خداوند نعمت‌های بسیاری به آن داده‌است، ولی متاسفانه عدم سرمایه‌گذاری در آن، سبب شده که از استعداد توسعه‌ای خود عقب بماند. وی یکی از شاخص‌های اصلی در توسعه‌ی هر کشور و استان را آموزش و پرورش دانست و افزود: در شهرستان دلفان و بخش کاکاوند، از ۱۵۰ مدرسه، ۴۰ مدرسه به‌صورت کانکس و ۷۰ مدرسه تخریبی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت‌های دو شهرستان سلسله و دلفان، اگر هلدینگ‌های اقتصادی بانک‌پاسارگاد در زمینه‌ی کشاورزی، صنعت و کشت گیاهان دارویی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانیم در جهت رفع محرومیت منطقه گام‌های مؤثری برداریم.

فرماندار دورود: اقدامات بانک‌پاسارگاد در ذهن مردم شریف دورود باقی خواهد ماند

مجتبی بیرانوند فرماندار دورود نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از اقدام بانک‌پاسارگاد در امر ساخت مدرسه در این شهرستان گفت: به طور یقین اقدامات ارزشمند بانک پاسارگاد و تمام زحمت‌کشان این بانک در سراسر میهن اسلامی، در ذهن مردم شریف شهرستان دورود باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: از بانک پاسارگاد درخواست دارم برای تعمیر یا بازسازی سایر مدارس دورود نیز آموزش و پرورش را حمایت کند.

فرماندار چگنی: اقدامات بانک‌پاسارگاد در کمک به مردم سیل‌زده‌ی چگنی ارزشمند است

قدرت‌الله ترابی‌نژاد، فرماندار چگنی نیز در این مراسم با اشاره به کمک‌های ارزشمند بانک‌پاسارگاد به مردم سیل‌زده در چگنی گفت: سیل در سال گذشته شهرستان چگنی را درنوردید و همین مکانی که امروز مدرسه‌ای توسط بانک‌پاسارگاد در آن ساخته‌شده‌است، به‌طور کامل تخریب شده بود و بیش از یک سوم شهر به زیر آب رفته‌بود. اگر کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی مردم غیور و نوع‌دوست ایران نبود، به طور یقین آلام و درد‌هایی که داشتیم به زودی التیام پیدا نمی‌کرد.

وی بیان کرد: مدیران بانک‌پاسارگاد نه تنها در پروژه‌ی ساخت مدرسه زحمت کشیدند، بلکه در هنگام سیل نیز کمک‌های نوع‌دوستانه‌ی آنان در اقصی‌نقاط شهرستان چگنی توزیع شد و فعالانه مشکلات را پیگیری می‌کردند.

ترابی‌نژاد افزود: شهرستان چگنی محروم است و بانک‌پاسارگاد در سطح استان کمک شایانی به مردم این منطقه کرده‌است، اما، چون اکثر مدارس ما در شهرستان چگنی تخریب شده‌اند نیاز به بازسازی دارند، تقاضا داریم بانک‌پاسارگاد در این رابطه قدم‌های بعدی را نیز بردارد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان: بانک‌پاسارگاد با عشق مدرسه می‌سازد

همچنین علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با قدردانی از تلاش بانک‌پاسارگاد در ساخت مدرسه گفت: هر چه در آجر به آجر بنا‌های زیبایی که بانک‌پاسارگاد با عشق آن‌ها را برافراشته نگاه می‌کنم، رد پای عشق، خلوص، دوستی، صفا و محبت نسبت به مردمان باصفای این سرزمین را می‌بینم.

وی تصریح کرد: خیران در استان لرستان کار‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و در کشور واقعاً معجزه خلق کردند. خیران ۳۰ درصد مدارس ما را ساخته‌اند به‌طوری که در شهرستان چگنی ۱۴ مدرسه، در قالب ۶۰ کلاس درس، توسط آن‌ها ساخته‌شده‌است. البته کشور ما ظرفیت بیشتری دارد. به همین دلیل آموزش و پرورش طرح «آجر به آجر» را در دستور کار خود قرار داده‌است. بدین معنا که مردمان ایران و حتی دانش‌آموزان، حتی شده در حد یک آجر، برای این کار مقدس کمک کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دلفان: اقدامات بانک‌پاسارگاد در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی قابل تقدیر است

علی تیموری، رئیس اداره آموزش و پرورش دلفان نیز در این مراسم گفت: از اینکه بانک‌پاسارگاد قدم در مسیر ساخت مدرسه نهاده و در تأمین زیرساخت‌های جامعه در بحث تعلیم و تربیت، مسیر درستی را انتخاب کرده‌است، سپاسگزاریم.

وی با اشاره به اینکه در دلفان نیرو‌های نخبه و کارآمد در سطح شهرستان، استان و حتی کشور وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه فرهنگیان و جامعه به اقدامات بانک‌پاسارگاد در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی، در بخش‌های مختلف واقف هستند. ما قدردان حمایت‌های این بانک از ورزشکاران، هنرمندان، نخبگان و همچنین اقدامات ارزشمند آن جهت آزادی زندانیان هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش دلفان به کمبود امکانات و شرایط مدارس در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تمام مدارس شهرستان دلفان در مرکز شهر در دو شیفت فعالیت دارند. همچنین ۳۰ درصد مدارس در این شهرستان تخریبی و ۴۶ مدرسه به‌صورت کانکس هستند. متأسفانه ۱۶۵ مدرسه در دلفان آب‌خوری و ۷۰ مدرسه سرویس بهداشتی ندارند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک‌پاسارگاد برای ساخت مدرسه در لرستان برنامه‌هایی دارد، درخواست می‌کنیم به حوزه‌ی آموزش و پرورش این شهرستان نیز نگاه ویژه‌ای شود.

گفتنی است بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود اقدام به ساخت ۲۵ مدرسه و ۱۶ کتابخانه و یک مرکز بهداشت در نقاط مختلف آسیب‌دیده و کمتر توسعه یافته‌ی کشور کرده‌است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بانک پاسارگاد، تاریخ انتشار ۲ شهریور ۹۹، کدخبر: ۱۰۶۰، www.bpi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین