پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
زیویار استاندار لرستان ، با اشاره به سفر اخیر ریاست محترم جمهور به لرستان گفت: احداث سد معشوره، به منظور کنترل سیلاب در لرستان و خوزستان و همچنین توسعه کشاورزی، اشتغال و رونق اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفته و در تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و بانک پاسارگاد به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
شعار سال: استاندار لرستان با اعلام این که عملیات احداث سد معشوره با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود، گفت: مشارکت بخش خصوصی، در توسعه اقتصادی و فرهنگی لرستان لازم است.

 فرهاد زیویار با تقدیر از اقدامات ارزشمند برخی از بانک‌ها و موسسات مالی اظهار داشت: معمولاً بانک‌ها با نگاه اقتصادی و سرمایه گذاری و کسب درآمد وارد پروژه‌ها می‌شوند، ولی در برخی موارد وجه فرهنگی، مشارکت و نگاه حمایتی خصوصاً در مدرسه سازی مورد توجه قرار گرفته است که در استان لرستان توسط بانک پاسارگاد ۲۹ مدرسه احداث شده و در پاره‌ای موارد تعهدات دیگری را به صورت داوطلبانه در مورد آینده تحصیلی دانش آموزان برنامه ریزی کرده است که اقدامی ارزشمند و نگاهی دلسوزانه است و نمی‌توان در قالب عدد و رقم ارزش این موضوع را به نمایش گذاشت.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: لرستان از نظر اقتصادی توانمندی‌های بالقوه زیادی دارد و در زمینه‌ی کشاورزی قابلیت کشت انواع محصولات در استان وجود دارد، اما با توجه به اینکه ۹۰ درصد اراضی به صورت دیم و ۱۰ درصد آبی کشت می‌شوند، احداث سد تنگ معشوره می‌تواند موثر و گره‌گشا در رونق کشاورزی استان باشد.

زیویار با اشاره به سفر اخیر ریاست محترم جمهور به لرستان گفت: احداث این سد به منظور کنترل سیلاب در لرستان و خوزستان و همچنین توسعه کشاورزی، اشتغال و رونق اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفته و در تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و بانک پاسارگاد به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استاندار لرستان افزود: در جلسه امروز همچنین تفاهم‌نامه‌های دیگری از جمله ترویج کشاورزی گلخانه‌ای که پتانسیل آن در استان وجود دارد مورد توافق قرار گرفت.

زیویار به طراحی سامانه صادراتی که در پروژه‌های اقتصادی استان مشارکت دارد و تولید را بالا می‌برد اشاره کرد و گفت این طرح از محل افزایش تولید می‌تواند صادرات غیر نفتی را در سطح بین الملل افزایش دهد که امروز مورد توافق قرار گرفت.

وی همچنین در خصوص تولید انرژی خورشیدی گفت ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار بانک‌پاسارگاد قرار خواهد گرفت که پس از کارشناسی‌های لازم بخشی از ۵ هزار مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی که قرار است توسط بانک پاسارگاد در کشور ایجاد شود به لرستان اختصاص یابد.

استاندار لرستان در پایان به سرمایه گذاری‌های دیگری توسط بانک پاسارگاد در طرح‌هایی مانند؛ احداث گاوداری و ساخت کارخانه لاستیک سازی و پروژه‌های اقتصادی دیگر در سطح استان اشاره کرد.

قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد کشور در دیدار با استاندار لرستان گفت: این بانک آمادگی کامل دارد تا با همت مدیران و مسئولان استان، موجبات توسعه اقتصادی و فرهنگی را در لرستان فراهم آورد که در این زمینه تا کنون هزار پروژه در سطح کشور به این بانک معرفی شده و بعنوان نمونه برخی از آن‌ها مانند؛ شرکت ماشین سازی کیهان خرم آباد، شرکت سیمان سفید زاگرس، شرکت آرمان شیمی بهار و شرکت پتروشیمی لرستان اعتبارات لازم را دریافت کرده و سایر پروژه‌ها در حال بررسی است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری یافته، تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر:۳۸۱۴۷، yaftenews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
0
اگر نظام اداری قدر این حرکت ها رو بدونه خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
0
طرح تولید انرژی خورشیدی راه بیفته ، محشره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین